Wanneer denken jullie dat de grenzen met Amerika weer open gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Redactie

Administrator
Forumleiding
Hoewel het koffiedik kijken is, zijn wij toch nieuwsgierig wanneer jullie denken dat de grenzen met Amerika weer open gaan. Sinds maart 2020 is er een oranje reisadvies voor Amerika maar ook Amerika houdt de grenzen dicht voor Europeanen. Op de onderstaande links kan je het laatste nieuws van de Rijksoverheid en de International Air Transportation Association (IATA) vinden.​
Enkele luchthavens zijn op dit moment aan het testen met sneltesten. Vind of weet je ander, meer recent, nieuws in de media? Laat het ons hieronder weten.​
 
Koffiedik kijken helaas maar ik hoop zo snel mogelijk!

In februari wil ik via San Francisco voor 8 dagen ene kleine rondje doen met als doel Firefall in Yosemite. ??
 
Laatst bewerkt:
Goeie berichten uit Amerika. Diverse bronnen melden dat men in het Witte Huis overweegt de travelban voor Europeanen op te heffen.

Bron: Reuters
Bron: CNBC
 
  • Leuk
Waarderingen: Ann
Heb er helaas niks concreets over gelezen nog.
Wel is onlangs bekend gemaakt dat Canada de grens met Amerika tot 21 januari nog dicht houdt.

Het is nog afwachten maar kerst lijkt me zeer waarschijnlijk niet haalbaar meer. :(
 
Heb er helaas niks concreets over gelezen nog.
Wel is onlangs bekend gemaakt dat Canada de grens met Amerika tot 21 januari nog dicht houdt.

Het is nog afwachten maar kerst lijkt me zeer waarschijnlijk niet haalbaar meer. :(
Getsie ja had graag bij me familie en geliefden geweest , de vraag is stoppen ze het verbod op 30 dec of wordt het weer verlengd
 
Getsie ja had graag bij me familie en geliefden geweest , de vraag is stoppen ze het verbod op 30 dec of wordt het weer verlengd
 
Ow dat zou echt gaaf zijn ja. Balen zeg!

Ik heb die datum nooit als einddatum gehoord. Volgens mij is er geen einddatum nog vanuit Amerika en dan de vraag of de Nederlandse regering een code geel eraan hangt.
 
Vanuit Nederland mag je gewoon reizen en terug kan ook omdat je Nederlands paspoort hebt
 
Vanuit Nederland mag je gewoon reizen en terug kan ook omdat je Nederlands paspoort hebt
Klopt maar bij oranje of hoger heeft het wel gevolgen voor je reisverzekering en eventueel bij een gesloten luchtruim geen repatriëring als luchtruim dicht gaat etc.
 
Dat klopt maar vaccin is ook onderweg en open grenzen betekend dan ook open grenzen dat wordt dan in een verdrag gezet
 
Meer nieuws!

Vanaf 15 december starten KLM en Delta met een test van drie weken tussen Atlanta en Amsterdam. Hierbij worden COVID-19 free vluchten aangeboden.

Bron: KLM
 
O en vanuit Nederland mogen we nog steeds niet naar Amerika man man das toch raar wij stellen onze grenzen open maar hun houden ze dicht
 
O en vanuit Nederland mogen we nog steeds niet naar Amerika
Ow te snel. Dacht dat ik eerder las dat het twee kanten op ging. Hopelijk laten dit soort proeven zien dat we snel weer op pad kunnen. Dus voorzichtig blij al zie ik de cijfers overal oplopen.
 
Ja ik dacht het ook eerst maar als je verder leest zie je dat wij ons aan de regels moeten houden van de uitzonderingen , ik was zo teleurgesteld ?
 
De Telegraaf meldt dat Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen met een lobby begonnen zijn bij vicepresident Mike Pence.

Via een brief geven zij aan dat zij meer zien in een testbeleid dan een verbod. Na het overleggen van een negatieve test willen zij dat reizigers uit Europa weer de Verenigde Staten zouden mogen betreden. Eerder deden functionarissen van de volksgezondheid ook een oproep hiervoor.

Bron: Telegraaf
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan