Drone vliegen in Amerika

Guido

Moderator
Aangezien ik mijn tweede reis heb moeten annuleren voor dit jaar hou ik "helaas" wat geld over en heb ik een drone besteld bij Coolblue. Tijdens mijn voorbereidingen bekijk ik altijd filmpjes op YouTube en het lijkt me ontzettend gaaf om dit soort filmpjes zelf te kunnen maken.

Sinds 1 januari 2021 zijn er in de EU nieuwe richtlijnen gekomen mbt drone vliegen. Mijn drone, de DJI Mavic Mini 2, is een "instapmodel" en weegt slechts 249 gram. Hierdoor ik hem alleen bij de RDW hoef aan te melden vanwege de camera die erop zit. De drone is klein en i..c.m. extra batterijen en een handige tas is hij ideaal om mee te nemen op reis.

Komende maanden ga ik flink oefenen in Nederland zodat ik de komende maanden flink wat vlieguren erop heb zitten. Een ander belangrijk doel komende maanden is uitzoeken wat de regels en richtlijnen zijn in Amerika. Natuurlijk mag je niet zomaar boven steden vliegen en in nationale parken. Maar zou je met de juiste papieren hier wel een vergunning voor kunnen aanvragen?

Wie heeft er een drone? Hebben jullie ervaring met drone vliegen in Amerika of Canada?

Links​

Hieronder enkele handige links mbt drone vliegen in de USA.​

c65798f11dbe0bd19990d2504ff0cfb0@large.jpg

4c509c8044665f866dd73b978e4615f3@large.jpg
 
Laatst bewerkt:
Inmiddels is de drone binnen en ben ik flink aan het oefenen geslagen. Zie wel op diverse apps dat er niet bij heel veel hoogtepunten gevlogen mag worden. Hopelijk blijft er genoeg over voor een mooie film straks!

Het heeft niks met Amerika of Canada te maken maar wilde jullie mijn eerste echte dronefoto niet onthouden. Dit is één van de molens bij de Zaanse Schans. Pracht staan ze erbij zo aan het water met de besneeuwde weilanden! :love:

149374271_3791671994210043_4681265964946034684_o.jpg
 
Afgelopen weekend wat research gedaan naar drone vliegen in Nederland en Amerika. Het lijkt erop dat mijn drone van 249 gram in Amerika niet geregistreerd hoeft te worden. Op de onderstaande website staat de volgende mededeling:

All drones must be registered, except those that weigh .55 pounds or less (less than 250 grams) and are flown exclusively under the Exception for Recreational Flyers.
  • Mag je met een DJI Mini 2 van 249 gram vliegen zonder registratie?
  • Is dit alleen voor inwoners van de Verenigde Staten?
  • Geldt dit ook voor buitenlander/toeristen?
  • Kunnen toeristen ook een zwaardere drone registreren?
De FAA heeft een Facebook pagina en heb, ze via Messenger, om een bevestiging gevraagd op de volgende vragen.

Bron: Register Your Drone
 
Hallo Guido,

Heb je inmiddels al antwoorden op jou vragen gehad?
Ik heb zelf ook een DJI Mini 2 en wil hiermee in Amerika vliegen.

Hoor het graag van je!

Groet,
Dennis
 
Hoi Dennis, Welkom!

Helaas 0,0 antwoord gehad van de FFA.

Heb wat NL informatie gevonden waarbij ook aangegeven wordt dat je onder de 250 gram niet hoeft te registreren. Verder heb ik de app B4UFLY gevonden voor de iPhone. Dit is een officiële app van de FAA en zit ook wat info in.

Volgens mij is alles eigenlijk redelijk hetzelfde als in de EU maar ik zoek nog even door.

Het ding meenemen en vooral de batterijen is denk ik ook nog wel een issue.
 
Hoi Guido,

Volgens mij scheelt het per luchtvaartmaatschappij hoe je batterijen mee kan nemen.
Hou me even op de hoogte mocht je nog wat te weten komen.

Alvast bedankt
 
Nee helaas niet. Diverse sites melden informatie maar is zeker een beetje verwarrend, waarschijnlijk omdat informatie alweer verouderd is etc.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn reis moest annuleren waardoor ik niet veel verder gezocht heb. Ik denk dat ik die officieel B4UFLY app denk ik wel handig vind.

Heb jij een lichte of zwaardere drone?

Mocht je wijzer worden dan hoor ik het graag!
 
Terug
Bovenaan