Reis Reis Guido: Californië april/mei 2023

Guido

Moderator
Ondanks alle onzekerheden rond reizen heb ik afgelopen week vliegtickets gereserveerd voor de meivakantie naar Californië. Ik ben al enkele keren in Californië geweest maar deze reis krijgt een bijzonder doel.

Het doel van mijn reis is om te gaan fotograferen voor de website. Naast fraaie natuurfoto's ga ik ook voor toeristische foto's. Dit zullen foto's worden om de site aan te kleden en om nieuwe reizigers meer achtergrond informatie te geven over deze gebieden. Ik ga voor leuke en interessante plaatsen en bezienswaardigheden. Uiteraard zullen hier diverse blogberichten en speciale pagina's over gemaakt gaan worden.

Maar.......

Wat mag ik niet missen tijdens het onderstaande rondje? Wat is leuk voor de bezoekers van deze website?

Het onderstaande reisschema kan je ook downloaden in pdf: Download (pdf)​

Reisschema

Dag 1: Amsterdam ➡️ LA ➡️ Kernville/Lake Isabelle

Op de eerste dag reizen we met een directe vlucht van KLM naar Los Angeles. Omdat ik hier vaker ben geweest wil ik proberen om direct richting Lake Isabella te rijden of Kernville. Omdat deze stadjes vaak gebruikt worden om te overnachten wil ik hier wat foto's maken.

Dag: 1 - 2
Datum: 24 april - 25 april
Afstand: 270 km
Verwachtte kosten: €100,- (Booking.com)

Na een lange vlucht van Amsterdam naar Los Angeles is het afwachten of deze afstand realistisch is. In ieder geval zullen we rijden zo lang als het verantwoord is en stoppen we mogelijk eerder langs voor een motel of hotel langs de snelweg.

Dag 2: Kernville ➡️ Sequoia NP & Kings Canyon NP

Na het fotograferen in Kernville en Lake Isabella rijden we door naar Sequoia NP en Kings Canyon NP. Waarschijnlijk zullen we overnachten in Visalia of Three Rivers. ZIjn hier andere leuke opties in de buurt?

Dag: 2 - 4
Datum: 25 april - 27 april
Afstand: 165 km
Verwachtte kosten: €250,- (Booking.com)

Dag 3: Sequoia NP & Kings Canyon NP

Vandaag zullen we veel aandacht besteden aan deze parken. De grootste bomen ter wereld fotograferen natuurlijk en enkele nabij gelegen stadjes.

Dag 4: ➡️ Yosemite

Op dag 4 rijden we naar Yosemite. Eerdere bezoeken hebben we overnacht in Fish Camp en El Portal. Nu staan Oakhurst en Mariposa op de planning.

Dag: 4 - 6
Datum: 27 april - 29 april
Afstand: 282 km
Verwachtte kosten Mariposa 27 april - 28 april: €150,- (Booking.com)
Verwachtte kosten Oakhurst 28 april - 29 april: €150,- (Booking.com)

Dag 5: Yosemite

Lang staat een wandeling over de beroemde Four Mile Trail op het verlanglijstje. In 2021 zal Glacier Point Road gesloten zijn dus nog meer redenen om deze trail nu te lopen.

Dag 6: Yosemite ➡️ Lake Tahoe

Bij eerdere reizen dit meer en deze hoek vaak links laten liggen. Uiteraard wil ik hier een paar mooie foto's maken van het meer en hopelijk wat sneeuw op de bergtoppen in de verte (y)❄️

Dag: 6 - 7
Datum: 29 april - 30 april
Afstand: 300 km
Verwachtte kosten: €125,- (Booking.com)

Dag 7: Lake Tahoe ➡️ Mammoth Lakes

Vanuit Lake Tahoe willen we richting Mammoth Lakes. Deze plek zie ik overal veel terug in de reisschema's van mensen maar moet me er nog in verdiepen. Onderweg bezoeken we zeker het spookstadje Bodie en Mono Lake. Verder wil ik zo ver als mogelijk vanaf deze kant de Tioga Pass op rijden en ik hoop dat hij afgesloten is. Van de afsluiting zou ik graag een foto hebben en liefst met hoge ijs muren langs de weg. ?

Dag: 7 - 8
Datum: 30 april - 1 mei
Afstand: 225 km
Verwachtte kosten: €125,- (Booking.com)

Dag 8: Mammoth Lakes ➡️ Lone Pine

Deze dag staat in het teken van stadjes fotograferen. Veel mensen overnachten tussen Death Valley en Yosemite in de stadjes langs deze weg. Ik wil alle bordjes, leuke straatjes en bezienswaardigheden op de gevoelige plaat! ?

Dag: 8 - 9
Datum: 1 mei - 2 mei
Afstand: 160 km
Verwachtte kosten: €125,- (Booking.com)

Dag 9: Lone Pine ➡️ Beatty

Op dag 9 rijden we van Lone Pine, door Death Valley, naar Beatty.

Dag: 9 - 10
Datum: 2 mei - 3 mei
Afstand: 185 km
Verwachtte kosten: €90,- (Booking.com)

Dag 10: Beatty ➡️ Las Vegas

We willen in Las Vegas buiten de Strip overnachten en ons vooral focussen op Fremont Street en de Outlets. Maar wie weet wat er nog meer lukt.

Dag: 10 - 12
Datum: 3 mei - 5 mei
Afstand: 192 km
Verwachtte kosten: €250,- (Booking.com)

Mogelijk wordt deze rit langer omdat ik via een omweg, de Extraterrestrial Highway, Nevada State Route 375, naar Las Vegas wil rijden.

Dag 11: Las Vegas

Dag 12: Las Vegas ➡️ Kingman

Rond Kingman willen we zoveel als mogelijk zien van Route 66. Ook plaatsjes als Needles, Lake Havasu City en Bull Head zullen we bezoeken.

Dag: 12 - 13
Datum: 5 mei - 6 mei
Afstand: 206 km
Verwachtte kosten: €100,- (Booking.com)

Dag 13: Kingman ➡️ Palm Springs

De rit tussen Kingman en Palm Springs staat in het teken van Joshua Tree NP we zullen dichtbij in Palm Springs overnachten om hier de zonsondergang in het park te fotograferen.

Dag: 13 - 14
Datum: 6 mei - 7 mei
Afstand: 390 km
Verwachtte kosten: €100,- (Booking.com)

Dag 14: Palm Springs ➡️ LA ➡️ Amsterdam

In de ochtend op dag 14 zullen we richting LA rijden. Onze vlucht gaat laat in de middag waardoor we vanuit Palm Springs rechtstreeks richting LAX zullen rijden.

Dag: 14 - 15
Datum: 7 mei - 8 mei
Afstand: 195 km

Dag 15: Aankomst Amsterdam

Download (pdf)​

Voor elke reis maak ik altijd een reisschema. In dit document verzamel ik alle data die van belang zijn. Naast standaard informatie over plaatsen, reisafstanden en dagen noteer ik ook alle dingen die ik graag wil zien en doen. Het concept kan je hier downloaden.​

Kosten

Het lijkt me leuk voor de bezoekers om de kosten van deze rondreis door Californië van twee weken (15 dagen) bij te houden. Ik organiseer de rondreis zelf voor 2 volwassen en één kind (16+). De reisperiode is de meivakantie (Regio Noord) zaterdag 24 april 2021 t/m zaterdag 8 mei 2021.

Huurauto​

Op 17 november 2020 om 18:45 via RentalCars, bij Alamo een Toyota Rav 4 of soortgelijk gereserveerd. Dit is een SUV voor 5 personen, 4-deurs en 3 koffers. Bij de prijs zijn 3 bestuurders inbegrepen en een ongelimiteerd aantal kilometers. Ik kan tot 48 uur van te voren kosteloos annuleren.

Verder neem ik via RentalCars altijd de extra dekking vooral voor een gerust gevend gevoel. Ik heb weinig verstand van verzekeringen, rechten en mogelijkheden voor Europeanen in Amerika onder de standaard verzekeringen. Aangezien de wegen in Amerika prachtig zijn liggen ze er niet altijd goed bij waardoor de extra dekking vooral goed voelt.
Kosten
1x KLM Standard
€ 445,12​
2x KLM Light
€ 670,25​
2x stoelkeuze (2x2 €25,50)
€ 102,50​
Huurauto
€ 388,89​
Huurauto extra dekking
€ 102,20​
Hotel stop 1€ 100*
Hotel stop 2€ 250*
Hotel stop 3€ 300*
Hotel stop 4€ 125*
Hotel stop 5€ 125*
Hotel stop 6€ 125*
Hotel stop 7€ 90*
Hotel stop 8€ 250*
Hotel stop 9€ 100*
Hotel stop 10€ 100*
Brandstofnnb
Totaal*:
€ 3.273,99​
Gemiddelde p/p*:
€ 1.091,33​
Gemiddelde p/p per week*:
€ 545,67​
Gemiddelde p/p per dag*:
€ 72,76​

* Totaalbedrag en gemiddelde p/p tot nu toe inclusief de te verwachtte hotelkosten. Na afloop van de reis kan de balans pas opgemaakt worden.
 
Laatst bewerkt:
We willen in Las Vegas buiten de Strip overnachten en ons vooral focussen op Fremont Street en de Outlets. Maar wie weet wat er nog meer lukt.

De Pinball Hall of Fame is ook erg fotowaardig :) Dus die vooral niet overslaan. En The Seven Magic Mountains uiteraard ook niet vergeten... The Mob Museum wordt ook vaak aangeraden om heen te gaan. Zelf (nog steeds) niet geweest, tssk.

Verder vond ik "Lou Ruvo Center for Brain Health" en erg gaaf gebouw om te fotograferen (maar dat valt niet onder 'toeristisch bezienswaardigheid' gok ik...) Ligt in ieder geval om de hoek van de outlets in het noorden. Vond overigens die aan de zuidkant qua outlets leuker. Parkeren is daar namelijk gratis (bij de North Outlet niet) hahaha...
 
Leuke tips! Dankjewel. Ik verzamel alles in dit onderwerp, kan ik mooi alles nakijken.

Verder vond ik "Lou Ruvo Center for Brain Health" en erg gaaf gebouw om te fotograferen (maar dat valt niet onder 'toeristisch bezienswaardigheid' gok ik...) Ligt in ieder geval om de hoek van de outlets in het noorden.
Leuk gebouw ja! Als ik er in de buurt ben zal hij zeker op foto gaan(y)
 
Vandaag een auto gehuurd bij Alamo via RentalCars. Mooie deal 13 dagen een SUV voor €388,89 (€29,91 p/d)!

Voor de zekerheid extra dekking afgesloten voor €102,20. Verzekeringen en risico's blijf ik toch een lastige keuze vinden voor een rondreis door Amerika.

De bovenstaande tabel geüpdate naar €569,65 p/p voor de 15-daagse rondreis door Californië. Nu alleen nog de hotelovernachtingen en brandstof.
 
Laatst bewerkt:
Ondanks alle Coronaproblemen ga ik onverstoord door!

Inmiddels staat het reisschema (pdf) in de steigers. Nu zaak om alle zaken zoals bezienswaardigheden, fotopunten en uitjes keurig te gaan noteren. Dus als je tips hebt?

In het document heb ik tevens alle links verzameld waar ik altijd alle onderdelen van mijn reizen reserveer.

Klik hier om te downloaden.

Let op: het is geen doorsnee route voor een rondreis van 14-15 dagen door Californië.
 
Lekker dagje plannen en voorbereiden. Het eerste bericht verder uitgebreid met de te verwachtte hotelkosten van elke stop op de betreffende datum.

Meestal boek ik niks van te voren maar ik hou zeker de prijzen in de gaten. Mochten er ontwikkelingen zijn rond Corona en de grenzen van Amerika dan kunnen de prijzen snel veranderen.
 
Leuke reis! Eén opmerking: dag 1, aankomst LA en dan nog flink aantal km maken? Dat hebben wij nooit kunnen redden. Het tijdsverschil en de files in LA maakte dat onmogelijk. Probeerde dan maar een motel te vinden langs de geplande route. Er zijn er genoeg!
 
Hi! Dankjewel!

Het hangt er heel erg vanaf hoe het loopt ja. Customs, huurauto, files, eerste inkopen en anders pakken we gewoon een motel ergens langs de weg richting onze eerste stop.
Zag dat er zeker genoeg waren, even kijken hoe het loopt. Desnoods maar bij de luchthaven ??
 
Helaas deze reis geannuleerd. Ik ben bang dat er met slechts een week of 7-8 geen hele grote wijzigingen zijn.

We stellen de reis uit naar de meivakantie van 2022. Hebben we weer wat om naar uit te kijken. De plannen zijn klaar, alleen wat langer voorpret!
 
Laatst bewerkt:
Helaas kon deze route eerder niet doorgaan vanwege Corona. In 2022 heeft onze zoon HAVO examen dus staat deze route op de agenda voor 2023. Leuk om naar uit te kijken!

Ik heb inmiddels de titel veranderd en zal binnenkort ook de data aanpassen. Zodra ik reserveringen gedaan heb zal ik ook de kosten updaten.
 
Laatst bewerkt:
Kijk in plaats van Mammoth Lakes eens naar Bridgeport (Virginia Creek Settlement). Betaalbaar, prima restaurant en een mooie basis om bijvoorbeeld naar Twin Lakes te rijden. Wat je zou kunnen doen is de overnachting in Beatty skippen. Lone Pine - DV - LV kan prima in 1 dag. Dan heb je in DV echt heel ruim de tijd. En die nacht kun je dan weer inzetten elders, bijvoorbeeld Bridgeport ;-)
 
Terug
Bovenaan