Reisschema Reis Guido: Twee weken Californië apr/mei 2021(Fotograferen)

Guido

Moderator
Las Vegas Bord
Als alles goed is wil ik in de meivakantie van 2021, twee weken naar Californië. Het doel van deze reis is om te fotograferen voor deze site. Omdat ik van veel onderwerpen nog foto's mis zal ik een wat "bijzondere" route willen rijden. Hierbij zal ik de grote steden over het algemeen overslaan maar heb ze ertussen gezet om een indruk te geven van de route.
  • San Francisco
  • Highway 1 (Big Sur)
  • Los Angeles
  • Joshua Tree
  • Kingman (Route 66)
  • Las Vegas (Fremont Street)
  • Death Valley
  • Lake Isabella
  • Sequoia NP
  • Kings Canyon NP
  • Yosemite
  • San Francisco
Omdat er een kans bestaat dat ik in februari al winterse foto's ga maken in Yosemite en Sequoia NP, heb ik vanaf Death Valley eventueel een alternatief plan.
  • Death Valley
  • Mammoth Lakes
  • Lee Vining (Bodie)
  • Lake Tahoe
  • San Francisco
Waar moet ik zeker geweest zijn langs deze routes? Welke bijzondere en minder toeristische dingen zijn de moeite waard?

Ik ben benieuwd naar jullie ideeën langs deze route.

Dankjewel alvast!
Guido

Update

Inmiddels de volgende reacties via diverse kanalen:
  • Monterey Bay
  • Point Lobos
  • Highway 1
  • San Luis Obispo, Solvang
  • Barker Dam (Joshua Tree)
  • Hackberry Route 66
  • Oatman (Ezels etc.)
  • Seven Magic Mountains
  • Dante's View Death Valley
  • Keeler (Ghost Town)
  • Darwin (Ghost Town)
 
Laatst bewerkt:
Als het past, zou ik een overnachting in Lake Havasu City plannen. Vond ik een fijne omgeving om te zijn. Maar dan zou ik niet - zoals wij deden - op de dag van vertrek naar Lake Havasu City ook nog Joshua Tree NP bezoeken. Wij kwamen hierdoor tegen de avond aan in Lake Havasu City, terwijl ik daar zeker overdag ook had willen zijn.

En, als je vanaf Joshua Tree naar Lake Havasu City rijdt, dan kom je langs Rice Shoe Fence. Dat vond ik een aparte stop :)
 
Ondanks dat je de wellicht de grote steden overslaat, wellicht toch tijd om deze to-visits mee te pakken?

In Las Vegas
- Pinball Hall of Fame
- voor op de foto: Lou Ruvo Center for Brain Health (erg apart gebouw)
- The Neon Museum
- The Mob Museum

Los Angeles
- Lake Hollywood Park

En langs de kustweg (highway 1)
- Santa Cruz Beach Boardwalk
- Bixby Creek Bridge
- De McWay Falls in Julia Pfeiffer Burns State Park
- Piedras Blanca (Elephant Seal Vista Point)
- Old Mission Santa Barbara

En wellicht vanaf San Francisco naar de kust, via Silicon Valley (Google, Apple en Facebook)?
 
Leuke lijst! Staan paar nieuwe dingen tussen dus super leuk!

Wil er vooral kort zijn. Ik kan maar 14 dagen en wil vooral veel plaatsen fotograferen dus wil niet in elke stad 3 dagen blijven. Maar een dagje kan zeker geen kwaad! Zeker met een paar leuke kleine dingen te bezoeken.

Thx! ????
 
Terug
Bovenaan