Wanneer denken jullie dat de grenzen met Amerika weer open gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Waarom horen we helemaal niks hierover ?
Ben bang dat ze tot 20 januari sowieso druk zijn met andere politieke zaken. Maar wereldwijd is reizen nog steeds een issue helaas. Zeker met alle Coronavarianten is het nog even afwachten ben ik bang.

Maar de gerichten zijn hoopgevend al betekent een open grens nog niet reizen ben ik bang.
 
Vandaag een update op de website van de Rijksoverheid. Het reisadvies blijft oranje maar de tekst is gewijzigd.

Vanaf 26 januari moeten alle reizigers, vanaf 2 jaar oud, een negatieve PCR-test kunnen overleggen die niet ouder is dan 3 dagen voor vertrek.

Let op: deze wijziging is (voorlopig) niet ipv het inreisverbod maar komt (tot nog toe) bovenop het het inreisverbod.

Bron: Nederland wereldwijd
 
Really? Jullie willen naar Amerika reizen? ik woon in Amerik, in California en als er iets is dat me onverstandig lijkt is het nu naar Amerika reizen. Good luck!
 
Ik wil heel graag ja! Maar helaas wel tegen beter weten in hoor. Ik denk aan een gezellig en zonnig vakantieland maar dat is nu niet reeel natuurlijk. ☹️
 
Really? Jullie willen naar Amerika reizen? ik woon in Amerik, in California en als er iets is dat me onverstandig lijkt is het nu naar Amerika reizen. Good luck!
Yeah, really! Ik wil wel naar Amerika reizen. Sterker nog..... ik heb zelfs geboekt. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu ga. De leuke eigenschap van plannen is, is dat het in de toekomst kan. Ik heb gegokt op augustus. En in die maanden dus ook geboekt; vliegreizen, auto, hotels, helicopter..... Tip: vliegreizen kosten op dit moment geen klap, zelfs in het hoogseizoen.
 
Yeah, really! Ik wil wel naar Amerika reizen. Sterker nog..... ik heb zelfs geboekt. Maar dat wil niet zeggen dat ik nu ga. De leuke eigenschap van plannen is, is dat het in de toekomst kan. Ik heb gegokt op augustus. En in die maanden dus ook geboekt; vliegreizen, auto, hotels, helicopter..... Tip: vliegreizen kosten op dit moment geen klap, zelfs in het hoogseizoen.
Ik ook echt wel! Ik heb afgelopen week ook geboekt tegen goede voorwaarden, eind september-eind oktober en de prijzen zijn nu zo laag dat je een dief van je eigen portemonnee bent als je niet nu boekt ;) haha als je wacht tot de grenzen weer open gaan en dat gaat boeken zijn de prijzen echt 2 keer zo duur
 
Ik heb afgelopen week ook geboekt tegen goede voorwaarden, als je wacht tot de grenzen weer open gaan en dat gaat boeken zijn de prijzen echt 2 keer zo duur
Zo denk ik er ook een over! Het is nu dom om te boeken zonder "gratis annulering" maar als je tegen goede voorwaarden kan boeken en kosteloos kan en mag annuleren, lekker doen!

Als de situatie ter plaatse dan niet okay is schuif je het lekker op (y)
 
Ik ben vooral terughoudend omdat ik me afvraag hoe het gaat als je tijdens je vakantie besmet raakt en je in quarantaine moet. Waar kan je dan terecht. Een normaal hotel zal niet op je zitten wachten. Quarantaine hotels zoals ze nu op sommige plaatsen in Europa hebben? Wat zijn de kosten en is er een verzekeraar die dat dekt?

Dat zijn maar een paar van mijn vragen :)
 
Ik ben vooral terughoudend omdat ik me afvraag hoe het gaat als je tijdens je vakantie besmet raakt en je in quarantaine moet. Waar kan je dan terecht. Een normaal hotel zal niet op je zitten wachten. Quarantaine hotels zoals ze nu op sommige plaatsen in Europa hebben? Wat zijn de kosten en is er een verzekeraar die dat dekt?

Dat zijn maar een paar van mijn vragen :)
Snap ik helemaal maar ik durf de gok voor eind september/oktober wel te wagen :) Als ik in quarantaine moet doe ik doorschuiven/voucher aanvragen deze is dat 3 jaar geldig en dat vind ik helemaal prima. Ik heb geen reisverzekering, heb ik nooit gedaan. Ik ben het nu wel aan het navragen bij mijn verzekeraar wat ik eventueel vergoed zou krijgen maar ga niet perse eentje nemen hiervoor. Zijn risico's die je overweegt en ik voor nu wel durf te nemen :) op t moment betaal ik maar 7K voor 4 weken, 3 vluchten, 4 personen, 1hotels, 2 weken Villa en 3,5 week huur auto daar zit drop-off kosten bij omdat ik niet tot aan Orlando vanuit Toronto mag rijden en in Washington moet omruilen.. Over 2 maanden betaal je het dubbele voor deze reis dus das nog een extra pro om te kiezen voor nu te boeken :)
 
Dat zijn maar een paar van mijn vragen :)
Ik ben bang dat dit erg goeie vragen zijn op dit moment! Zeker als je als een van de eerste na het openen van de grenzen gaat is het goed om te weten wat de antwoorden zijn, als deze er komen in ieder geval.
 
Er zit allemaal weinig schot in lijkt het maar dit bericht is weer veelbelovend. Ik wil even in het midden laten of dit DE of EEN manier is voor de toekomst maar op dit moment probeert de IATA op deze manier het vliegverkeer weer op gang te brengen.

Binnenkort gaat Air New Zealand een digitaal e-paspoort testen waarin reizigers een zogenaamd "digital Health wallet" kunnen linken. Hierin kunnen dan testuitslagen en vaccinaties gezet worden.

Hopelijk kunnen dit soort middelen helpen in de nabije toekomst om ons op reis te helpen!​

Bron: Air New Zealand
 
Het lijkt erop dat er wat gaat veranderen. CNBC weet te melden dat bronnen binnen de regering hebben gezegd dat er medio mei versoepelingen komen voor reizigers uit onder meer Europa. Een van de redenen hiervoor zou zijn dat tegen die tijd vaccins voldoende beschikbaar zijn en geprikt.

Hopelijk hebben deze bronnen het bij et rechte eind 🤞

Bron: CNBC
 
Wederom een kleine stap in de goede richting alleen nog niet voor ons als Europeanen.

De voorzitter van de Europese Unie heeft in een interview aangegeven dat gevaccineerde Amerikaanse toeristen deze zomer naar Europa mogen komen. Er zouden inmiddels ook al vergevorderde gesprekken zijn geweest over vaccinatiebewijzen.​

Bron: NY Times
 
Het kabinet heeft afgelopen week aangekondigd dat reizen naar veilige landen per 15 mei weer mogelijk gaat worden. Veilige landen krijgen dan weer een gele of groene kleurcode. Wel is aangegeven dat vanaf 15 mei nog niet heel veel landen direct geel of groen worden maar er is beweging.

Op dit moment laat Amerika nog geen (niet-essentieel) reizigers toe en Amerika heeft ook nog geen gele of groene kleurcode. Bekijk voor vertrek ook de risico's en gevolgen van een reis bij een gele kleurcode. Doe dit naast de website van de Rijksoverheid ook zeker bij je reisverzekering!

Bron: Rijksoverheid
Meer over kleurcodes: Nederland Wereldwijd
 
Is er wat bekend over wanneer de grens tussen Europe en America open gaat.

Is anything known about when the border between Europe and America will open.





President Biden zou dacht ik eind mei een besluit hierover nemen

I thought President Biden would make a decision on this at the end of May





Verzonden vanuit Mail voor Windows 10
 
Helaas bij mij nog niks bekend. Ik dacht eind mei meer maar lees soms ook begin juni.

Hopelijk komt er snel een datum 🙏
 
Langzaaaaaaaam maar zeker ........! 🤞🙏

De Amerikaanse regering gaat werkgroepen starten om zo snel mogelijk het verkeer tussen de USA en de UK/Eu op te starten. Dit zegt nog geen keiharde datum maar er lijkt weer meer beweging te zijn.

Meer nieuws en info via Reuters.
 
Ja wij willen in augustus gaan, tickets zijn al geboekt. De tickets had ik vorig jaar al gekocht voor 2020 maar door geschoven naar 2021. Zou nu toch heel graag willen gaan. Elke dag kijk ik of amerika verandert is van kleur en of Biden het land weer open gooit. Het niet weten waar je aan toe bent is het vervelends van alles.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan