American Express reisverzekering ervaringen?

Guido

Moderator
In 2023 willen we een rondreis maken die waarschijnlijk een stukje door Noordwest-Amerika gaat en grotendeels door Zuidwest Canada. Tijdens de vorige reizen heb ik geleerd dat je de reis met je creditcard moet boeken om ook de voordelen ervan te hebben.

Voorheen hadden wij altijd een creditcard van ICS maar nu is mijn oog gevallen op de American Express kaarten. Ik denk dat ik deze kaart een jaar ga nemen en twijfel tussen enkele versies zoals de dure Platinum Metal Card of één van de Flying Blue kaarten.

Met name de dure Platinum Metal Card lijkt een goeie reisverzekering, annuleringsverzekering en een huurautoverzekering te hebben. Verder zijn er enkele voordelen op Schiphol, grenspassage, Membership Rewards en Hotel Privileges.

Hebben mensen ervaringen met een America Express creditcard tijdens een rondreis? Ik ben benieuwd naar de voordelen en hoe je deze nuttig kan gebruiken tijdens een rondreis door Canada of Amerika.

American Express
 
Wij hebben er bewust voor gekozen om naar Amerika te reizen met twee creditcards. Wij betalen in Amerika (bijna) alles met een CC en mocht onze primaire card (Platinum Mastercard ING) het onverhoopt niet meer doen, kan ik altijd terugvallen op de andere (Visa Goldcard). Je hebt niet zomaar een vervangende CC. Met deze Visa card doen we thuis ook al onze internetaankopen, daar zit een goede aankoopverzekering/dekking op. Bijkomend voordeel van de ING Platinumcard is, dat er tot een bepaald bedrag het eigen risico bij autohuur is gedekt.(als je de autohuur er mee hebt betaald) Is voor de VS niet echt nodig, maar andere landen (bv Canada) wel. De ANWB Visacard heeft dat trouwens ook.

Zelf ben ik geen fan van Amerika Express. De meningen zullen er wel over verschillen, maar de acceptatie van deze card is beduidend minder heb ik gemerkt. Is wel een tijdje terug, maar ik heb ooit een AE card gehad via mijn KLM Frequent Flyer account, vond ik geen succes.

Al die voordeeltjes bij de diverse loyaliteitsprogramma's zijn ook maar beperkt, daar reis ik nu te weinig voor. Alleen Booking.com levert ons nu als "Geniuslid" af en toe wat op. Tja, en als je via Booking een hotel hebt geboekt, kan je de punten van het loyaliteitsprogramma van die hotelketen wel vergeten. Die krijg je alleen als je rechtstreeks hebt geboekt.

Wat ons de afgelopen trip naar Florida wel is opgevallen, nergens bij het tanken hebben we hinder gehad van de hinderlijke "Zipcodes" aan de pomp.
 
Daar wist een aantal jaar geleden ING ook niet, maar als je in de VS aan de pomp betaald wordt je naast je pincode, ook (gelukkig steeds minder) gevraagd je Amerikaanse postcode in te toetsen en die hebben wij dus niet. Gevolg is dat ik dan alsnog naar binnen moet, een bedrag moet laten reserveren (net als in NL bij een onbemande pomp) en dan pas kan tanken, waarna het juiste bedrag verrekend wordt. Dat vindt ik lastig/vervelend en onnodig, ik heb immers een CC met een pincode. De oliemaatschappijen gooien het op veiligheid, ik denk dat het meer een marketingtool is, maar lastig is het wel. Voorheen wilde een willekeurig 5 cijfer getal nog wel eens werken, maar dat is echt puur geluk. Er is immers geen Amerikaanse postcode gekoppeld aan een Nederlandse CC.
In het verleden wilde een pomphouder mijn CC aan de balie bewaren als "onderpand". Daar heb ik vriendelijk voor bedankt, dat is vragen om ellende :LOL::LOL:

Ps In Clearwater werd mij vorige week bij een Shellstation helemaal niets (geen pin en geen Zipcode) gevraagd, dat hoeft nu ook weer niet.

The credit card machines at gas stations and other automated points of purchase require the credit card ZIP code for security reasons. This is known as an Address Verification System (or Service), also known as AVS.

 
Mooie lesje voor mij. Ik dacht dat je in Amerika altijd naar binnen moest en dat dit gewoon het systeem was :) Daarom herkende ik het niet en was het nooit een probleem haha.

Ben al twee keer thuis gekomen dat mijn CC daarna een probleem had met illegale betalingen. Altijd keurig verzekerd door VISA en zonder problemen na ontvangst van nieuwe passen.
 
Ben al twee keer thuis gekomen dat mijn CC daarna een probleem had met illegale betalingen. Altijd keurig verzekerd door VISA en zonder problemen na ontvangst van nieuwe passen.
Dat kan en is je CC mogelijk "geskimd". Skimmen is lastig te onderkennen want het kan/gaat razendsnel. In restaurants gaat het vaak niet anders, maar verder geef ik mijn CC niet snel af.
 
Terug
Bovenaan