Met huurauto van Amerika naar Canada

Guido

Moderator
Op dit moment ben ik onze rondreis door Noordwest Amerika en Zuidwest Canada aan het voorbereiden. Ik heb nog geen vliegtickets dus we kunnen nog op Vancouver of Seattle vliegen.

In de eerste instantie hadden we een auto gehuurd bij Sixt maar deze hadden ongunstige "Territoriale beperkingen". Ik had gelezen dat je met een Sixt huurauto van Amerika naar Canada mag rijden. Enige nadeel was dat je dat alleen mocht doen naar de provincie British Columbia. Helaas liggen de parken Banff en Jasper deels in Alberte en de Icefields Parkway ook. Hierdoor Sixt geannuleerd.

Hebben jullie nog meer tips over het reizen van Amerika nar Canada met een huurauto? Hoe gaat de grenspassage? Hebben jullie nog belangrijke tips en weetjes?​
 
Tijdens onze reizen zijn wij diverse keren de Amerikaans/Canadese grens overgestoken. Ik beperk mij even op de huurauto, geen enkele keer is ons door een immigration ambtenaar een vraag gesteld over de auto. Vooraf bekijk ik wel goed in de voorwaarden (kleine lettertjes) of ik met de huurauto de grens over mag en of er aanvullende voorwaarden zijn. Ik wil hier achteraf geen (verzekeringstechnisch) gedoe over hebben.

Zo werden wij bij www.Economycatrentals.com vanuit Montreal Airport geconfronteerd met een "Cross Bordercard" (lees toeslag) om met de auto vanuit Canada de grens met Amerika over te steken. Overigens geen schokkend bedrag, ik dacht zo'n 20 Euro, dus geen probleem de huurprijs was scherp genoeg. Deze verhuurder vroeg dit als verzekerings supplement, andere verhuurders op Montreal Airport en eerder op Vancouver Airport (Thriffty en AVIS) vroegen ons dit niet. Stond in de voorwaarden duidelijk dat bordercrossing met de US was toegestaan. Mexico (stukje rijden haha) is meestal nadrukkelijk verboden. Vaak lees ik ook dat Ferries ook niet zijn toegestaan, maar daar heb ik mij nooit aan gehouden.
Zie onderstaande links.

What is a cross-border fee in car rental?

Can I take my hire car on a ferry?
 
Dank voor het delen van je ervaringen. Die tips rond de ferry zeker ook handig!

Ben inmiddels al 1x de mist in gegaan met Sixt auto welke ik gelukkig wel kon annuleren. Nu ga ik voor een Avis auto denk ik. Overigens kost de annulering bij Sixt sowieso wel $100.
 
Ja, ik weet niet hoe ik dat met die "Ferries" nu echt moet zien/lezen, soms staat het er wel. Dan zou je bv niet naar Vancouver Island oid kunnen, er zijn best veel Ferries (leuk!) in Canada. Ik laat mij er (bij goed weer!) niet van weerhouden.
 
Gelukkig wordt mijn vrouw al misselijk op een simpel pontje, dus geen Ferries voor ons voorlopig :ROFLMAO: . Maar wel goed om te weten! Ik duik binnenkort toch de voorwaarden in, kijk ik meteen of ik de Ferries tegenkom. (y)
 
Terug
Bovenaan