Olympic National Park in 1 dag

Guido

Moderator
Volgend jaar, in de zomer van 2023, ben ik tijdens mijn rondreis door het Zuidwesten van Canada ook een paar dagen extra in de USA. Zo wil ik twee keer de grens over over en wat standaard foto's maken in drie nationale parken. De foto's zijn bedoelt om deze site verder te ontwikkelen.

Een van de nationale parken die ik ga bezoeken is Olympic National Park. Ik zal in de buurt 1 overnachting hebben en ik ben er dus twee halve dagen. Wat mag ik zeker niet missen? Waar kan ik een zonsondergang en opgang het beste bekijken? Wat zijn de mooiste korte wandelingen?

Ik ben erg benieuwd naar jullie tips voor een 1-daags bezoek aan Olympic National Park.
 
In ons reisverslag van 2017 schrijf ik wat over het ONP. Afhankelijk van jullie route en wat jullie in het ONP willen gaan doen, denk ik dat 1 dag/overnachting een beetje kort zal zijn. Wij zijn daar niet gaan hiken oid (dat hadden we in Canada al genoeg gedaan) en zijn het ONP, met een aantal stops, alleen maar rondgereden. Uiteindelijk veel kilometers over HW-101 die qua uitzichten best tegenviel. Was toen een keuze, doen we volgende keer anders.
Mijn advies, laat het ONP schieten en neem meer tijd voor een ander deel/park in jullie route.
 
Ik zal je verslag nog eens lezen ja. Je route had ik goed bekeken maar verslag van ONP nog niet heel aandachtig. Ik weet ook nog niet zo goed wat ik van dit park moet verwachten.

Het idee was een korte wandeling en wat foto's maken om de website te voorzien van het juiste eigen beeldmateriaal. :)
 
Het idee was een korte wandeling en wat foto's maken om de website te voorzien van het juiste eigen beeldmateriaal. :)
Daar kwam het bij ons ook op meer, hadden we beter kunnen plannen. Achteraf hadden we de tijd/kilometers beter anders kunnen gebruiken om een volgende keer het ONP langer te bezoeken.

Een volgende keer zou ik bijvoorbeeld vanuit Seattle het ONP aandoen en dan vanuit Post Angeles de ferry naar Victoria nemen. Ik zou het ONP niet meer helemaal rondrijden.

 
Dan kan ik misschien dan beter in Everett boven Seattle 2 dagen overnachten. Van daaruit is het een redelijke afstand (ca. 150 km) naar Hurricane Ridge Visitor Center, via Port Angeles. Ik wil vanuit Everett ook graag de Boeingfabriek bezoeken.

Dank voor je tip!
 
Lees je vooral goed in Guido, wij vonden het ONP niet geweldig. Misschien niet handig door ons gepland, maar goed. Ik geef je onze ervaring, de meningen zijn hier echt over verdeeld. :D

Als jullie er dan voor twee dagen naar toe rijden is het wel een aanrader om een stuk met een ferry af te steken, dan hoef je niet helemaal om Seattle heen. Qua verkeer vonden wij Seattle een drama, veel files. Kan vanuit Mukilteo (2 ferries) of Edmonds (1 Ferry)

Zoals je wellicht gelezen hebt, reden wij terug van Port Townsend (ferrry naar Coupeville), Oak Harbor en Fidalogo Island. Geweldig mooi route!

Boeingfabriek vonden wij geweldig leuk om te zien, goed verzorgde excursie.
 
Haha ja, ik weet inmiddels hoe het werkt met de meningen en de ervaringen. Leuk om te lezen maar iedereen heeft ook eigen wensen of smaak, dus zelfs dan is het nog lastig.

Maar ik ben blij met je verhalen en je ervaringen! Dank!
 
Terug
Bovenaan