Yosemite weer reservering in 2024

Guido

Moderator
National Park Service en Yosemite hebben bekend gemaakt dat ze initiatief 2024 weer gaan werken met een reserveringssysteem. Dit zullen bepaalde periodes zijn om het aantal bezoekers te reguleren.

Toegangsreserveringen in 2024

In 2024 zal er regelmatig een reservering nodig zijn om Yosemite in te rijden. Dit is afhankelijk van de periode dat je naar Yosemite wil en of het weekend is of niet. In ieder geval dien je in de zomer elke dag van de week in het bezit te zijn van een reservering.
  • 1 januari tot en met 9 februari: Geen reservering nodig om Yosemite in te rijden.
  • 10 februari tot en met 25 februari: Er is 24 uur per dag een reservering nodig op zaterdag, zondag en op maandag 19 februari (Washington's Birthday).
  • 26 februari tot en met 12 april: Geen reservering nodig om Yosemite in te rijden.
  • 13 april tot en met 30 juni: Je hebt van 5:00 uur tot en met 16:00 uur een reservering nodig op zaterdag, zondag en op feestdagen (27 mei en 19 juni).
  • 1 juli tot en met 16 augustus: Je hebt dagelijks een reservering nodig van 5:00 uur tot en met 16:00 uur.
  • 17 augustus tot en met 27 oktober: Je hebt van 5:00 uur tot en met 16:00 uur een reservering nodig op zaterdag, zondag en op feestdagen (2 september en 14 oktober).
Peak Hour Reserveren via: Recreation.gov
Horsetail Fall ticket via: Recreation.gov

Zie ook onderstaande foto voor de periodes, data en tijden.

CB378C34-E596-9B06-DDEE9B7A72CD5572.jpg
Bron: NPS.gov
 
Laatst bewerkt:
Ja lastig, ik heb geen idee hoeveel mensen er standaard op de drukke dagen aanwezig waren. Zag onlangs nog 800-900 beschikbare plaatsen in de zomer en dat vond ik zomaar niet zo heel veel op een dag in de zomer vakantie. Uiteraard is het een deel want de rest wordt vlak voor tijd vrijgegeven en veel mensen hoeven ook geen reservering. Het gaat denk ik ook voornamelijk om alle files waardoor men niet door het park kan rijden. Dus op zich wel fijn.

Ik was afgelopen jaar in Arches met een timed entry maar vond de highlights gewoon enorm druk nog :)
 
Terug
Bovenaan