Beren spotten in Canada

Guido

Moderator
Komende zomer gaan wij drie weken reizen door Canada en Amerika. We zullen in Canada vanuit Vancouver, via Whistler richting Jasper en Banff rijden. Nu willen wij al jaren graag beren in het wild tegenkomen. Zwarte beren, Grizzly beren, het maakt ons niet uit. 🐻

Nu zie ik op internet veel wildlife excursies en beren excursies. Het nadeel is dat de meeste van deze excursies nogal prijzig zijn maar misschien bieden ze een "once in a liftime experience". Mijn vraag is eigenlijk, zijn ze nodig om beren te zien?

Het liefst zie ik de beren bij toeval in het wild. Langs de weg, op een parkeerplaats, gewoon bij toeval, dat houdt het spannend. Bij de dure excursies heb ik het idee dat we naar plaatsen gereden worden waar ze gevoerd worden, of nog erger, de beren getagd zijn om ze makkelijker te vinden. Is dat zo?

Komen de beren in Canada zo vaak voor dat je gedurende de zomer ze bijna met zekerheid kan tegen komen of is een excursie echt nodig om beren te zien in Canada?

Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen.
 
Wij hebben nog nooit betaald om beren te zien Guido. Maar je moet een beetje geluk hebben en scherp zijn, dan zie ze vast wel. Wij zagen zelfs een zwarte beer in de berm van de drukke HW-1. Ben je in de buurt van Lake Louise en Banff, rij dan (stapvoets) via de secundaire weg 1a de Bow Valley Parkway, daar hebben wij best wel het nodige gezien. Ook de Icefields Parkway (HW-93) staat bekend om zijn "Wild Sightings", net als het Wells Gray Prov. Park.

Vaak zie je al andere auto's/toeristen op de meest rare en gevaarlijke plaatsen stilstaan. Dan loopt er vast wat rond daar. Op al onze hikes droeg ik trouwens een Bearspray, naar mijn mening onverantwoord als je zonder in "Bearcountry" gaat hiken.

Ik durf je vraag dus wel met ja te beantwoorden, tijdens al onze drie reizen naar Canada (ook in het zuid-oosten) hebben wij zwarte beren gezien. Geen bruine en/of Grizzly's Maar, zoals ik al schreef, je moet wel scherp zijn en een beetje geluk hebben....🐻🧸


 
Dank voor je hoopgevende reply! Die links zijn trouwens erg handig dank!

Ik hoop echt dat we ze in het echt gaan tegenkomen. Dit bevestigt mij helemaal om geen dure excursie te reserveren. Zodra ze worden gevoerd, getagd of andere zaken is de "romantiek" eraf. Het moet ook wel een beetje moeilijk gaan en spannend blijven of we ze gaan zien.

De Bow Valley Parkway gaat sowieso op de todo-lijst! 🐻🧸 :)
 
Terug
Bovenaan