Foto Mount Rainier

Guido

Moderator
Zoals jullie misschien weten probeer ik tijdens rondreizen iconische of bekende foto’s na te maken. Ik doe vooraf research waar vandaan foto’s gemaakt zijn en probeer daar op de juiste tijd van de dag te zijn.

Tijdens de zomer van 2023 hebben we een rondreis van twee weken door Canada🇨🇦 gemaakt en zijn we met de auto nog de grens over gegaan met Amerika🇺🇸.

Hier hebben geprobeerd North Cascades te bezoeken maar was gesloten vanwege bosbranden. Hierna hebben we Mount Rainier bezocht. Vooraf had ik me hier niet persé op gefocust maar wat een mooi Nationaal Park is dit. Helaas hebben vooral het westen en zuiden bezocht maar ik had wel langer willen blijven om Mt Rainier helemaal rondom te bezoeken.

Vooraf kwam ik mooie foto’s van Mt Rainier tegen op de achtergrond van een klein haventje, prachtig! Dat wil ik ook dacht ik meteen 😂

Na enige research bleek deze foto in Gig Harbor gemaakt te zijn op circa 80-90km afstand van de vulkaan. Gig Harbor ligt ten zuidwesten van Seattle. Gezien de foto’s had ik dit niet verwacht maar niets bleek minder waar.

Omdat het ongeveer op de route lag richting Olympic National Park zorgde we dat we daar circa 30 minuten voor het gouden uur aanwezig waren, camera en statief in positie gebracht op een mooi uitzichtpunt over de haven en klaar voor de zonsondergang.

Het lukte perfect! Mooi helder zicht, de vulkaan en de lucht kleurde mooi oranje. De camera deed de rest.

Zijn hier mensen die fotgraferen als hobby hebben en bekende, iconische foto’s willen ‘namaken’?

Mount-Rainier-Sunset-Facebook-5N6A2002-HDR-20230816.jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan