Het mysterie rondom vliegtickets, hoe zit het nu echt?

Hoewel uit 2016 geeft dit artikel goed aan waarom prijzen van vliegtickets zo fluctueren. (met autohuur niet anders trouwens)


Ik wil hier zelf aan toevoegen:
  • Zorg dat je "Ready to Book" (vakantie geregeld met werk, bestemming, route en reisdata bekend) bent zodat je kunt toeslaan als je een voor jou situatie acceptabel tarief hebt gevonden. Je kunt dan gelijk doorpakken en boeken, even later kan het gevonden tarief al weg zijn.
  • Zelf zoek ik wel altijd via een "incognitotabblad" of dmv een VPN op websites in/van een ander land. Wil nog wel eens werken.
  • Geef steeds dezelfde zoekopdracht (boekingsklasse, wel- of geen ruimbagage etc.)
  • Als het in je reisplannen past, kijk naar meerdere bestemmingen/aanvliegluchthavens in je geplande route.
  • Boek bij voorkeur bij een luchtvaartmaatschappij zelf. Maar als het verschil met een Broker te groot is, boek dan bij een Nederlandse Broker.
  • Betaal je tickets met een creditcard, geeft je (afhankelijk van je CC, dus checken!) bij een Faillissement net wat meer mogelijkheden/zekerheid.
  • Wij vinden een (korte!) overstap in Europa of de VS geen enkel probleem, maakt je ticket vaak voordeliger.
  • Combineer je zoektocht met het reserveren van je huurauto. Je kan dan wel een mooi vliegtarief hebben gevonden, maar als huurauto's op die gunstige vliegbestemming veel duurder zijn ben je je voordeel weer kwijt.
  • Wij hebben bij al onze reizen nog nooit voor stoelreserveringen betaald. Als je vroeg (online) incheckt, komt het altijd wel goed.
Heb jij nog tips, vul ze gerust aan!

Ps. In het stukje wordt Broker TIX.NL genoemd. Deze Broker net als Gate1.NL (zelfde bedrijf) laat ik altijd links liggen. Zij hebben zich in de Coronatijd zeker niet van hun beste kant laten zien. (Mijn mening!!)
 
Leuk opsomming, ik doe bijna alles hetzelfde :)

Enige is, volgens mij zelfs een tip van jou, is kijken bij Expedia reizen en dan een hotelovernachting erbij. Ziet er soms erg voordelig uit! Je kan aanvinken dat je niet voor het hele traject hotelovernachtingen wil, dus alleen de eerste nacht erbij is ook goed. Je hebt dan ook een soort van pakketreis geboekt.

Maar dan voor de opsomming!
 
Terug
Bovenaan