Met JetBlue rechtstreek naar New York en Boston

Guido

Moderator
Twee weken geleden heeft JetBlue bekend gemaakt dat zij dagelijkse directe vluchten naar New York en Boston gaan aanbieden. Hiermee is Amsterdam de derde transatlantische bestemming voor JetBlue. De eerste vluchten naar New York John F. Kennedy International Airport zullen starten op 30 augustus en de eerste vluchten naar Bosten Logan International Airport starten op 21 september.

Na Parijs en Londen is Amsterdam dus de derde transatlantische bestemming voor JetBlue wat voor ons prima nieuws is. Meer concurrentie is meer keuze en daarmee zaken hopelijk ook de prijzen van de directe vluchten naar New York en Boston.​

JetBlue Prijzen​

JetBlue zal met een Airbus A321 Long Range (LR) tussen Amsterdam en New York en Amsterdam en Boston gaan vliegen. Aan boord zullen er 24 stoelen bestempeld worden als Mint Suite® en 114 "core seats". Na de introductieperiode ($445) zullen de stoelen worden verkocht vanaf $479.​

Vluchtschema​

Bekijk de onderstaande tabellen voor het dagelijkse vluchtschema van JetBlue naar New York en Boston.
JFK - AMS #2288​
AMS - JFK #2289​
10:00 - 11:35 (+1)​
13:35 - 16:00​
Vluchtschema Amsterdam - New York
BOS - AMS #31​
AMS - BOS #32​
20:00 - 09:35 (+1)​
11:35 - 14:00​
Vluchtschema Amsterdam - Boston

JetBlue Vliegtickets​

Wil je met een directe JetBlue vlucht naar New York of Boston? Je kan de vliegtickets in ieder geval via de website van JetBlue reserveren of de onderstaande website:
Amsterdam-infographic.jpg

Bron: JetBlue
 
Hoewel een fijn vliegtuigtype die Airbus A321 LR, zal ik niet snel met Jet Blue vliegen. Behalve samenwerking met American Airlines zit Jet Blue in geen enkele alliantie. Bij vluchtuitval, vertraging, koffers achtergebleven etc. zal deze Airline dit altijd zelf willen/moeten oplossen en daar kan je als benadeelde passagier behoorlijk last van hebben.
 
Dat is zeker een goed punt! Zie wel dat ze een grote vloot hebben, althans ik vind 250 toestellen denk wel veel. Ze hebben in ieder geval ambitie voor een redelijk jonge maatschappij.

Ik ben erg benieuwd naar de eerste reviews van Nederlandse reizigers. Sowieso ben ik blij dat er wat meer concurrentie komt van andere maatschappijen tussen Amsterdam en de USA. (y)
 
Nog een aanvulling Guido. Mogelijk komen er nog vervolgstappen, maar ik lees net dat een federale rechter heeft uitgesproken dat de alliantie tussen Jet Blue en American Airlines moet worden beëindigd. Hoofdreden zou zijn dat de twee maatschappijen geen "prikkel" meer zouden hebben om elkaar te beconcurreren. Uiteraard wordt dit door beide maatschappijen betwijfeld.
 
Terug
Bovenaan