Moraine Lake Road in 2023 met pendelbussen

Guido

Moderator
Steeds meer natuurparken gaan gebukt onder overtoerisme waardoor er in de parken lange files staan en parkeerplaatsen onbereikbaar zijn. In 2022 waren de parkeerplaatsen 24-uur per dag bezet en moesten er verkeersregelaars aan te pas komen.

Parks Canada heeft besloten om in 2023 Moraine Lake Road te sluiten voor personenauto's en alleen open te stellen voor Parks Canada shuttles, Public Transport of commerciële bussen. Je mag ook fietsen of lopen naar de meren.

Parkeren Lake Louise & Moraine Lake​

Je kan je auto parkeren op de Park and Ride parkeerplaats bij Lake Louise Ski Resort.

Kosten​

De pendelbussen zijn niet gratis, ook niet als je in het bezit bent van een Nationale Parken Pas. Andersom geldt het zelfde, een ticket voor een pendelbus is ook geen toegangskaart voor het park. Je hebt beide nodig.
Prijs per dag​
Volwassenen (18 t/m 64)
$10.50​
Senioren (65 en ouder)
$9.00​
Jongeren (6 t/m 17)
Gratis​

Reserveren​

Je kan helaas niet aan komen rijden en een shuttlebus pakken., de tickets moeten gereserveerd worden. Zolang je aan een ticket kan komen is dit natuurlijk een prima oplossing en zeer ontspannen genieten van de beide meren.

De tickets kunnen gereserveerd worden vanaf 13 april 2023 via de officiële op reservation.pc.gc.ca. Het grootste deel van de tickets zullen beschikbaar komen via het reserveringssysteem. Een klein deel van de tickets zal dagelijks, om 8:00 uur MT (Mountain Time), twee dagen van te voren, beschikbaar worden gesteld. Het tijdsverschil is dat -7 uur waardoor je om 15:00 uur kan gaan reserveren.

Lake-louise-moraine.jpg

Bron: Parks Canada
 
Laatst bewerkt:
De tickets kunnen vanaf donderdag 13 april 2023 gereserveerd worden om 8:00 AM MT (Mountain Time).

Het tijdsverschil is 7 uur vroeger vanaf half maart waardoor je op 13 april om 15:00 uur paraat moet zijn.

1679136187479.png
Bron: parks.canada.ca
 
Het is ons gelukt om tickets te krijgen voor de shuttle bus naar Lake Louise en Moraine lake.
Echter snap ik niet zo goed hoe wij daar moeten komen.
We hebben vroege tickets (7.30 am vertrekt bus) dus we moeten er op tijd zijn.
We slapen in een hotel in Banff. Roam bus lukt niet om die tijd.
Iemand een idee, toch met de auto?
 
Ik ben bang dat jullie toch met de auto moeten als het normale OV nog niet rijdt.

Dit is in ieder geval iets wat wij gaan doen. Wij komen die dag vanuit Saskatchewan River Crossing langs de Icefields Parkway en gaan aan het einde van de dag naar de meren. Wij gaan daar dus gewoon parkeren waar de shuttle bussen staan.
 
Sinds dit item aan de orde kwam heb ik tickets gekocht voor de pendelbussen.

Nu ik beter lees is het alleen Moraine Lake Road wat is afgesloten. Je kan dus technisch gezien nog wel parkeren bij Lake Louise al wordt het vanwege de drukte afgeraden. Moraine Lake moet dan wel met pendelbussen of één van de andere opties:

1686597879803.png
 
Terug
Bovenaan