Reis Reis SpaceAce: San Francisco - Las Vegas (sept 2021)

SpaceAce

Nieuw lid
In september 2019 zijn we van Los Angeles naar Las Vegas gereisd. Via Joshua Tree NP, route 66 en Hooverdam. Nu zijn we al meerdere keren in Las Vegas geweest, maar altijd met haast-haast-haast. Afgelopen keer dus niet en dat beviel ons eigenlijk best goed. Was eigenlijk nog niet klaar om te vertrekken naar huis. Maarja… Dus dat willen we ergens in september 2021 weer doen. Maar dan vanaf San Francisco naar Las Vegas en dan via: Napa Valley, Yosemite NP, Kings Canyon NP, Sequoia NP en Death Valley.

San Francisco, Yosemite NP en Death Valley NP zijn we al eens geweest (tijdens ons 'klassieke rondje' zuidwesten), maar daar zou ik nog eens naar terug willen. Nieuw voor ons zou dan Napa Valley, Kings Canyon NP en Sequoia NP zijn.

Op dit moment heb ik onderstaand reisschema in gedachten:

Dag 01: Amsterdam - San Francisco - San Jose
Vliegreis​

Dag 02: San Jose - Vallejo
Pretpark California's Great America​

Dag 03: Vallejo - Napa
Pretpark Six Flags Discovery Kingdom​

Dag 04: Napa
Wijnen proeven​

Dag 05: Napa - El Portal
Yosemite NP​

Dag 06: El Portal
Yosemite NP​

Dag 07: El Portal - Three Rivers
Kings Canyon NP​

Dag 08: Three Rivers
Sequoia NP​

Dag 09: Three Rivers - Death Valley
Death Valley NP​

Dag 10: Death Valley
Death Valley NP​

Dag 11: Death Valley - Las Vegas
Red Rock Canyon (NCA)​

Dag 12: Las Vegas
The Strip, zwemmen, cocktails, genieten​

Dag 13: Las Vegas
The Strip, zwemmen, cocktails, genieten​

Dag 14: <extra dag / nog in te vullen>

Dag 15: Las Vegas - Amsterdam
Dag 16: Aankomst Amsterdam


Ter informatie

  • Wij zijn pretparkliefhebbers, dus vandaar de twee pretparken bij San Francisco. We zijn al een paar keer in deze twee pretparken geweest. Laatste keer was in 2013, maar er zijn wat nieuwe achtbanen bijgebouwd. Dus tja, dan 'moeten' we weer terug he ;) In september 2019 zijn we in Los Angeles ook voor de pretparken geweest (Six Flags, Knotts en Universal Horror Night. Disney bewust overgeslagen toen, die hebben we in 2015 gedaan).
  • Napa stond oorspronkelijk in onze planning van 2015 (van Yosemite naar San Francisco en dan via Napa dus), maar doordat we een lekke band kregen na het bezoekje aan Yosemite NP hebben we daar geen tijd meer voor gehad. Wellicht beter ook, omdat ik nu daar twee overnachtingen heb gepland, zodat we - na al het proeven van de wijntjes - niet meer hoeven te rijden.
  • In 2015 hebben we in Yosemite NP niet heel erg veel ondernomen. Destijds waren we daar met mijn ouders en de twee 60+'ers hadden aangegeven niet al te veel te willen wandelen. Dat willen we nu dus iets uitgebreider doen. En wellicht op-en-neer over de Tioga Pass.
  • In dezelfde reis van 2015 hebben we ook niet heel veel ondernomen in Death Valley. Wat we gezien hebben: Badwater Basin, Dante's View, Zabriskie Point en Father Crowley Point. Geslapen in Furnace Creek Ranch.
  • Wat willen we nu dan bezoeken in Death Valley: Racetrack Playa, Sand Dunes (wellicht nog wel wat meer, maar deze twee staan op de sowieso lijst).
Vragen
  • Dag 07 willen we dus van El Portal naar Three Rivers rijden en Kings Canyon NP bezoeken. Een dag later dus een volle dag Sequoia NP. Is dit een goede verdeling? Of kun je Kings Canyon en Sequoia heel goed op één dag combineren?
  • Dag 09 heb ik nu staan als rijdag: van Three Rivers naar Death Valley. Ik heb deze nu via Isabella Lake gepland. Ik heb totaal geen idee hoelang je werkelijk over deze route doet. Is dit te doen op één dag? Of kan ik beter tussen Three Rivers en Death Valley nog een overnachting plannen? (wellicht volstaat dán ook één nacht Death Valley?)
  • Dag 10: een hele dag Death Valley... Ik heb vooral het idee dat Racetrack veel tijd kost. Wellicht daarvoor ook een jeep huren in het park? (omdat je met de normale huurauto niet verzekerd bent over het onverharde pad. Of kun je hier prima het risico voor nemen?)
  • Ik heb nog één extra nacht over: extra nacht in San Francisco? Tussen Yosemite en Three Rivers een extra nacht? Of wellicht totaal nog ergens anders waar ik nu niet aan gedacht heb.
  • Of misschien heb ik zelfs wel ergens té veel nachten staan en hebben we dus twee extra nachten over om te plannen?
 
Laatst bewerkt:
Prachtige plannen! Helaas kan ik je niet heel erg helpen met je vragen. Het grootste deel van je schema hebben wij anders gereden.

Het is wel de bedoeling dat ik in april/mei het stuk met vragen ga bezoeken in tegengestelde richting. Hopelijk gaat dat lukken en kan ik je meteen wat beter adviseren!

San Francisco zou ik zeker een dagje langer acclimatiseren. Heerlijke stad! Wil zeker nog eens de Golden Gate zien zonder wolken.
 
San Francisco is zéker een heerlijke stad. We zijn daar dan ook al drie keer geweest ;) (én alle drie de keren de Golden Gate zónder mist :p ) Al heb ik nog steeds wat plekken in San Francisco op mijn lijstje staan om te bezoeken. Dus een dagje langer in die stad behoort zeker tot de mogelijkheid. Maar dat alleen als er nergens anders in de planning een extra dag nodig zou zijn. Hopelijk kun je jouw reis in april/mei doen, zodat je daarna mij kunt adviseren.

De planning is om in september deze reis te doen (maar wist nog niet wanneer precies). Maar toen bedacht ik me ineens: in september zijn we ook 12.5 jaar getrouwd! Persoonlijk zou ik dat graag in Las Vegas willen vieren, dus zouden we zondag 26 september in Las Vegas moeten zijn. Hebben we in ieder geval een richtlijn welke periode het precies zou moeten worden :D
 
Las Vegas is dan zeker een leuke stad om een feestje te vieren dan ja!

San Francisco kan je prima een paar keer heen ja! Drie keer zonder mist? Ik twee keer met mist en niet zo een beetje ook. Ik wil dolgraag wat foto's gaan maken rond de Golden Gate, eigenlijk vanuit alle hoeken. Kost me zomaar 2 dagen ben ik bang haha.

Als het doorgaat in april/mei dan ga ik er zeker heen om alles rond de High Sierra te onderzoeken en te verslaan. Nou ja, alles is wat veel maar in ieder geval minimaal de highlight met minsten één minder bekende bezienswaardigheid per locatie. 🤞🤞🤞
 
Terug
Bovenaan