Een reis van 1 jaar door Amerika en Canada - Waar begin je?

Hoi Allemaal.

Ik heb me net al even voorgesteld in het voorstel forum! Ik ben Chris van Wereldreizigers.nl en ik reis en werk het komende jaar samen met mijn vrouw (Malou) door de VS en Canada met onze 4x4 camper.

mitsubishi-4x4-pickup-camper-768x576.jpg.webp


We hebben het afgelopen half jaar letterlijk volledige maanden besteedt aan de voorbereiding van deze reis en mijn god zeg...! Het was allemaal echt niet eenvoudig... We moesten ontzettend veel regelen en uitzoeken en gaandeweg kwam ik erachter dat er eigenlijk nergens fatsoenlijke informatie beschikbaar is in Nederland. Er is wel veel over reizen in Amerika te vinden, maar niet over langdurig reizen en als er al iets is, is het vaak gedateerd en/of gefragmenteerd. Het bij elkaar sprokkelen van de juiste informatie heeft daarom letterlijk weken in beslag genomen wat gewoon erg zonde is.

Als je dus ooit van plan bent om net zoiets geks te gaan doen als wij (je camper naar Amerika of Canada verschepen en een jaar gaan rondreizen), dan zal je tegen dezelfde problemen aan gaan lopen... Maar!!!

Ik heb ondertussen mijn uiterste best gedaan om alles zelf zo goed mogelijk uit te schrijven. Ik heb het verdeeld in 4 gigantische artikelen die je in ieder geval kunnen helpen om de grootste drempels voor een dergelijke reis te overwinnen. Dit zijn de 4 artikelen waar ik dan op doel:
  1. Overlander voertuig, camper of camperbus verschepen | Wat kost dat?
  2. Overlanden in Amerika & Canada | Alles over VISA, ESTA, B1/B2 & eTA
  3. Overlanden in Amerika en Canada | Je voertuig verzekeren
  4. Overlanden in Amerika en Canada | De ultieme roadtrip route voorbereiden
Ik zou zeggen start met het lezen van deze artikelen en als je nog vragen hebt stel ze hier gerust in de reacties van het forum of onder de artikelen zelf! Ik ontvang van beide plekken namelijk mailtjes als je een vraag stelt en ik zal mijn best doen om te reageren tussen al het reizen door.

Groetjes,

Chris
Wereldreizigers.nl
 
Wat een geweldig avontuur en uitgebreide informatie, echt gaaf.

Misschien een beetje teveel om allemaal in 1x door te lezen maar het ziet er echt geweldig uit! Hopelijk wil je al je avonturen hier ook delen!

Hebben jullie je baan opgezegd en huis verkocht of "gewoon" een sabbatical genomen en huis verhuurd of zoiets?

Veel plezier!
 
Hey Guido,

Ik werk inmiddels al twee jaar niet meer... of nouja beter gezegd, voor een baas in loondienst :) Ik werk tegenwoordig full-time aan mijn eigen website(s) en ik heb daarmee een locatie-onafhankelijke baan gecreëerd voor mezelf. Mijn vrouw Malou heeft een sabbatical en inderdaad, we verhuren momenteel ons huis in Nederland wat ervoor zorgt dat we geen kosten in Nederland meer hebben wat absoluut helpt om deze reis te kunnen maken.

We gaan zien hoe het komende jaar verloopt, mogelijk hebben we na een jaar nog veel meer zin om te reizen, of misschien juist helemaal niet! De tijd zal het zeggen :)
 
Klinkt goed!

Op deze manier kan je de reis prima maken natuurlijk. Dus eigenlijk heeft Malou een jaar vakantie en jij moet aan het werk hahaha, of is ze in loondienst bij jou? :)

Leuk om samen te doen hoor!
 
Terug
Bovenaan