Poll Wat vind jij het mooiste Nationale Park in West-Amerika?

Wat vind jij het mooiste Nationale Park in West-Amerika?

  • Grand Canyon

    Stemmen: 1 20,0%
  • Yosemite

    Stemmen: 1 20,0%
  • Zion

    Stemmen: 3 60,0%
  • Bryce Canyon

    Stemmen: 3 60,0%
  • Death Valley

    Stemmen: 0 0,0%
  • Arches

    Stemmen: 1 20,0%
  • Canyonlands

    Stemmen: 0 0,0%
  • Joshua Tree

    Stemmen: 0 0,0%
  • Sequoia

    Stemmen: 0 0,0%
  • Kings Canyon

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    5

Guido

Moderator
Veel mensen gaan naar West-Amerika voor de prachtige nationale parken. Alle parken zijn fantastisch en uniek maar welke vind jij nou het mooiste van allemaal!

Om je niet voor een onmogelijk taak te zetten mag je er twee kiezen. :)

Laat aub ook een berichtje achter waarom jij deze twee parken hebt gekozen.
 
Mijn persoonlijke keuze is gevallen op Bryce Canyon en Yosemite. Wat betreft Bryce Canyon, ik vind de kleuren van Bryce echt prachtig! Vooral tijdens zonsopkomst en ondergang is nog mooier. Het gemak waarmee je hier tussen de rode rotsen kan wandelen vind ik ook heerlijk.

Aangezien ik gek op watervallen, bossen en bomen ben mag Yosemite niet ontbreken. Je kan hier werkelijk uren door bossen en bomen rijden en lopen. De reuzensequoia's vind ik prachtig. Het uitzicht vanaf Glacier Point, tijdens zonsondergang, is misschien wel het mooiste wat ik ooit gezien heb.
 
Er staan nog wat parken op ons lijstje om te bezoeken (onder andere Yosemite) maar Bryce Canyon staat zeker hoog op onze favorietenlijst.
We zijn daar nu twee keer geweest en hebben onder andere de Full Moon Hike mogen doen. Een heel aparte beleving met een zingende ranger die alles wist over astronomie.

Valt Capitol Reef ook nog onder het Zuid-Westen (denk het niet eigenlijk)? Want die is ook schitterend!
 
Hi, wat gek dat Antelope Canyon nog niet op de lijst staan, dit is echt 1 van mijn parken op de lijst voor volgend jaar als we eindelijk de rondreis gaan maken.

Ik ben alleen nog een beetje aan het struggelen met de volgorde, om de reisafstanden niet te groot te maken.
Iemand een idee voor een juiste volgorde? We willen naar Los Angeles, Las Vegas en San Fransisco en de parken Yosemite national park, Sequoia national park, Antelope Canyon, Bryce Canyon, zion park. Of missen we nu echt een hele belangrijke waar we spijt van gaan krijgen?
Ik hoor het graag!
Mvg Aranka
 
Ja misschien is dat wel de reden, tis meer een toeristische trekpleister voor de foto’s en ik moet dat gewoon zien.
We zijn van plan om te starten in san fransisco. Daarna door naar Yosemite park, dag of 2 incl overnachting en daarna door naar sequoia national park. Daar wellicht ook een overnachting en dan door naar Los angeles. Voor hoeveel dagen weet ik nog niet.

Daarna zou ik het liefst nog wat parken bezoeken en daarna als eindpunt naar las Vegas en vanuit daar ook terug vliegen.
Maar geen idee of dit een handige volgorde is.
We hebben ook 2 tieners mee van 17 en 13.

Ik vind het allemaal best lastig om het zelf uit te stippelen. Ook omdat ik niet goed weet hoeveel dagen je voor die steden uit moet trekken en voor die parken.
Kan iemand mij wellicht op weg helpen?
 
Misschien handiger om hier even een ander (eigen) topic over te starten. Of even vragen of de beheerder deze wil verplaatsen.
Het begin is prima, je moet even zien hoe lang je de tijd hebt. Daarna moet je kijken wat je echt wil zien en hoeveel tijd je daarvoor nodig denkt te hebben.
Dus SF, Yosemite, Sequioa/ Kings Canyon, LA, daarna wellicht via Grand Canyon, Antelope Canyon, Bryce, Zion terug naar LV.
Misschien heb je iets aan ons reisverslag, staat onder mijn bericht. Geen Antelope Canyon maar wel een prima rondje in 3 weken. Daar kun je Antelope Canyon prima tussen zetten.
 
Welkom @aranka !

Dat is exact de reden waarom Antelope er niet bij staat. Net als Monument Valley en de Valley of Fire zijn. Dit zijn allemaal geen Nationale Parken.

Om on-topic te blijven, misschien is dit een mooie topic voor je: De beste route door het zuid-westen van Amerika.

Je kan ook een voorbeeldroute downloaden.

Open ook met alle liefde een eigen topic met iets als: Rondreis Aranka 2023 in het forum alles over Zuidwest-Amerika. Dan kan je feedback vragen van lezers en zo langs fine-tunen.
 
Dankjewel voor je reactie.
Ja ik ben nieuw hier, en echt zoekende. Dus mijn bericht staat ook echt op de verkeerde plek, excuses!
Dankjewel iig voor je reacties, ik ga eens even puzzelen.

Maar ik ga wel even een topic openen! Heel fijn als mensen met ervaring kunnen meekijken..dat is erg prettig!
 
Terug
Bovenaan