Yosemite: Firefall (Horsetail Fall)

Guido

Moderator
In februari 2021 wil ik naar Yosemite om de "Firefall" te bewonderen, mits Corona het toe laat. Elk jaar, als de omstandigheden goed zijn, dan licht de waterval op alsof er lava naar beneden stroomt. Lijkt me geweldig mooi om mee te maken.

Nu begrijp ik inmiddels dat het nogal een lastig spektakel gaat worden:
  • Het mag niet te koud zijn, anders is er nog geen waterval.
  • Er moet een nevel zijn
  • Er mag geen bewolking zijn
Verder zal er sneeuw liggen waardoor het een gedoe gaat worden met de huurauto. Het is bijna nergens toegestaan om met sneeuwkettingen te rijden terwijl dit in Yosemite wel verplicht is in deze periode. Mogelijk dat het openbaar vervoer mij hier kan helpen.

Vliegtickets, hotel en huurauto inmiddels gereserveerd, met annulering. Dus kan niet wachten (y)(y)?

Ik ben op zoek naar mensen met ervaring in in Yosemite gedurende de winter. Waar kan ik op letten? Wat mag ik niet missen? Hebben jullie tips?
 
Als dat maar goed gaat komen. Mijn vlucht van zondag geannuleerd en omgeboekt naar maandag. Het lijkt erop dat KLM minder gaat vliegen op in ieder geval San Francisco.
 
Laatst bewerkt:
Zo jammer! Vandaag was de dag dat ik zou vertrekken naar San Francisco.

De plannen waren ver gevorderd maar alles geannuleerd. Binnen een week alles terug gekregen van Alamo (Rentalcars), Yosemite View Lodge (Booking.com) en KLM. Top service al was ik natuurlijk liever gegaan!
 
Terug
Bovenaan