Zonsverduistering 2024

Guido

Moderator
Zonsverduistering 2017 Rexburg (ID)
In 2024 is het weer zover dan is er weer een totale zonsverduistering te zien in Amerika en Canada! Ik heb dit onderwerp aangemaakt onder "Amerika" omdat de echte "eclipsejagers" naar Mexico of het zuiden van Amerika zullen gaan. Hier duurt de totale verduistering het langst en zullen de weersverwachtingen beter zijn dan in Canada.

Mijn eerste zonsverduistering zag ik in 1999, in Noord-Frankrijk. In 2017 zijn we naar Amerika geweest en heb ik de Great American Eclips mogen zien in Rexburg, Idaho. Rexburg ligt in de buurt van Yellowstone en Grand Teton, dus een omgeving om van te smullen.

fullsizeoutput_3e1b-300x240.jpeg


2024

In 2024 staat er wederom een zonsverduistering op de agenda en deze zal via Mexico, in Amerika en Canada te zien zijn. Hoewel het nog ver weg is droom ik alvast van een rondreis door het zuiden van Amerika, door Texas met een bezoek aan New Orleans, Houston en via enkele nationale parken richting Phoenix.

Kaart

Hieronder een mooie kaart van het totaliteitspad door Mexico, Amerika en Canada.

image-asset.png

©Great American Eclipse

Links
 
Laatst bewerkt:
Leuk, ik schreef het net al, ik ben al aan het plannen mbt de plaatsen, ik wil dit combineren met de Ozarks in Missouri, een serie die ik op Netflix heb gezien en dan gelijk wat staten afstrepen, nog even wachten maar dan ben ik des te beter voorbereid :)
 
Inmiddels is mijn reisschema klaar, hotels, tickets en auto gereserveerd. Nog een kleine 14 dagen! :)

We hebben ook al heel wat activiteiten op de agenda staan:

  • Rodeowedstrijd Fort Worth
  • Basketbalwedstrijd Dallas
  • Varen in San Antonio
  • Schieten in Austin
  • Helikoptervlucht SpaceX bij Boca Chica
  • Bezoek aan Space Center Houston
Ben benieuwd of hier nog meer mensen naar Texas gaan tijdens de zonsverduistering?

Texas-2024-Kaart.jpgTexas-2024-Reisschema.jpg
 
Terug
Bovenaan