I-94 verplicht naast ESTA voor grenspassage naar Amerika

Guido

Moderator
Via Facebook kwam ik op het spoor van een I-94 formulier wat je nodig hebt als je via een haven of met de auto naar Amerika gaat. Via de luchthavens moet je in het bezit zijn van een goedgekeurde ESTA maar via de weg dus ook een I-94.

Sinds 1 oktober 2022 moet je ook in het bezit zijn van een ESTA als je met de auto naar Amerika gaat en vroeg mij af of je dan nog steeds en I-94 aanvraag moet doen. Ik heb hiervoor contact gezocht met de CBP en zij gaven aan dat als je in het bezit bent van een ESTA je nog steeds een I-94 dient te bezitten.

Je kan deze van de te voren online regelen waarmee je veel tijd kan besparen aan de grens. Er gaan verhalen dat mensen tot wel twee uur aan de grens bezig zijn om de papieren in orde te maken. Voor het aanvragen van een I-94 kan je ook gebruik maken van de CPB One app. Hiermee kan je een aanvraag voor jezelf of een groep een aanvraag doen.

Zelf vond ik het gek dat je tegenwoordig een ESTA moet aanvragen als je over het land naar Amerika gaat en dan ook nog een I94 moet hebben. Hierover heb ik via email een bevestiging gevraagd bij de CPB. In de onderstaande bijlage het antwoord van de CPB op mijn vraag of een I-94 nog nodig was om met de auto naar de USA te rijden als je al in het bezit bent van een ESTA.

I-94-ESTA.jpg

Kosten I-94​

Een I-94 aanvraag kost je $6 per persoon welke je via een Credit Card of PayPal kan betalen.​

Links​

 
Laatst bewerkt:
Diverse keren vanuit Canada op een I-94 Amerika ingereisd en altijd terplaatse aangevraagd. Ging steeds vlot en zonder problemen, wel altijd de vraag gehad waarom ik geen ESTA had. (Antwoord: Nou, omdat ik die vwb inreis via land, niet nodig heb/had) Bij USA Bordercrossing Calais (Maine) met een Old School ambtenaar hier een discussie over gehad. Kwam er gewoon op neer dat met een ESTA, de afgifte van een I-94 voor hem eenvoudiger was. Minder invoer/werk. Toen mocht een veel jongere collega het ineens afmaken :D

Ook afgifte op een kleine grensovergang als Chief Mountain (Albereta Highway 6 nabij Waterton L:akes NP) ging soepel.
 
Terug
Bovenaan