Navigeren in Amerika

Guido

Moderator
Wij hebben nu enkele keren een rondreis door Amerika gemaakt en wij nemen hiervoor een TomTom Go mee vanuit Nederland. Deze vind ik zelf ideaal met herkenbare aanwijzingen en vooral de rijbaanbegeleiding in de grote steden is fijn.

Verder gebruik ik natuurlijk Google Maps op mijn iPhone. Hiermee kan je kaarten downloaden en offline gebruiken. Ik heb vaak voldoende ruimte om het hele gebied waar we gaan rijden te downloaden. Naast navigeren met de auto is dit ook zeker leuk en handig om te gebruiken bij een wandeling. Weet je (nog) niet hoe je Google Maps offline kan gebruiken zonder internet? Lees hier hoe je dit doet.

Voor actuele informatie en zoeken in Google Maps proberen wij altijd bij de eerste de beste T-Mobile een sims te halen met een zo groot mogelijke databundel. In veel gevallen hebben ze een speciaal tourist plan waar je voor 40-50$ ongelimiteerd data op je gadget kan gebruiken. Sinds onze laatste vakantie heb ik een MIFI gekocht bij T-Mobile zodat wij ook andere simkaarten van T-Mobile kunnen plaatsen. Dit kastje zorgt dan dat we met alle apparatuur kunnen verbinden zoals je normaal met wifi doet. De MIFI kan je opladen en meenemen in je zak of tas zodat jij en de overige mensen allemaal verbonden kunnen blijven zolang je op wifi afstand bent.

Tips: download, ondanks een sim met databundel, sowieso de kaarten in Google Maps voor offline gebruik. Tijdens je reis scheelt dit een hoop dataverkeer als je een sims met limiet hebt gekocht.

Extra navigatie huren vind ik vaak erg duur bij de verhuurmaatschappijen tenzij ze een actie hebben met gratis navigatie.

Hoe navigeren jullie tijdens een rondreis in Amerika? Hebben jullie nog andere tips of vragen over het bovenstaande?
 
Laatst bewerkt:
Ik navigeer met een Garmin Zumo (motornavigatie) en een Garmin GPSmap 64s (handheld) voor de wandelingen.
Dank voor de tip van de SIM-kaart. Tot voor kort had ik wereldwijde dekking van de baas, met als gevolg dat de baas ook overal kan en mag bellen. Dat is niet meer. Een pre-paid SIM is dan wel zo makkelijk. Dan kan de baas mij ook niet meer bellen :)
 
Sim in het toestel en wel even opletten met whatsapp. Die kan op je oude nummer blijven werken, maar dat moet je bij het opstarten met je nieuwe sim aangeven.

Kan hij je mooi via Whatsapp blijven bellen ;):ROFLMAO:
 
Terug
Bovenaan