Oud & Nieuw in New York

Status
Niet open voor verdere reacties.

Guido

Moderator
Okay een nieuw ideetje. Aangezien we vast voorlopig nog niet op reis wil ik toch een nieuwe poging wagen om iets te plannen. Wegens persoonlijke omstandigheden verwacht ik ook niet eerder op reis te kunnen dan december. Hierdoor het idee opgevat om een bucketlist item te gaan weg strepen, Oud & Nieuw vieren in New York!

Als stedentripper en Amerikafan is het sowieso gek dat ik nog niet in New York ben geweest dus ik heb er zin in! Maar nu heb ik natuurlijk vele vragen :) Waar moet ik rekening mee houden? Wat is leuk om te bezoeken in de winter? Wat is er uniek rond de feestdagen?

Voor oudejaarsavond lees ik veel dat de Ball Drop op Times Square bijzonder is maar door de drukte en de prijs vaak afgeraden wordt. Alternatieven zijn de feesten in Central Park, vuurwerk boven Manhattan kijken vanuit Brooklyn Bridge Park.

Op dit moment zou ik, met stip bovenaan, een all-inclusive rondvaart maken en het vuurwerk boven Manhattan en het Vrijheidsbeeld bekijken.

Hebben jullie ervaringen en tips voor een stedentrip naar New York met Oud & Nieuw? Wat is er speciaal? Wat moet ik doen en zien?​

Wat kost Oud & Nieuw in New York​

Ik zal hieronder gaan bij houden wat mijn stedentrip naar New York kost tijdens Oud & Nieuw. Ik organiseer meestal mijn reizen naar Amerika zelf en ook in dit geval reserveer ik geen pakketreis naar New York.

Reisdata: 29 januari 2021 t/m 3 januari 2022 (aankomst 4 januari 2022)
Reisduur: 6 dagen
Personen: 3 volwassenen
Aantal
Kosten
KLM Economy (direct)
3x €560,75​
€1682,25​
KLM stoelkeuze heenreis
3x €25,50​
€76,50​
KLM stoelkeuzen terugreis
3x €25,50​
€76,50​
Hotelovernachtingen
€1249,00​
Luchthaventransfer
nnb​
Bezienswaardigheden (SightSeeing Pass)
3x €200,95​
€602,84​
Totaal:
€3.687,09*​
Totaal p/p*
€1.229,03*​

* let op: totale kosten en prijs per persoon pas na de reis bekend. Gedurende de voorbereidingen en tijdens de reis zal ik dit bedrag regelmatig aanpassen. Alle losse onderdelen kunnen wel al een indicatie geven.​

Tips​

Hieronder enkele tips die hier en op Facebook zijn verzameld.

Central Park schaatsen - Ijsbaan in het noorden rustiger en goedkoper dan in het zuiden.
Kroon van Vrijheidsbeeld - ruim van de voren reserveren.
Dyker Heights Christmas Lights - Prachtig versierde wijk met kerstverlichting.
Little Island @Pier55 - Kunstmatig aangelegd park op palen.
Workshops via AirBnb​
 
Laatst bewerkt:
Vandaag een voorschot genomen op grenzen die mogelijk open gaan dit jaar en tickets bij KLM gereserveerd voor 29 januari 2021 tot en met 3 januari 2022. Ik heb ervoor gekozen om directe vliegtickets naar New York te reserveren. Dit zijn economy tickets zonder ruimbagage. Aangezien ik wat langer ben dan gemiddeld en ook vliegangst heb ben ik nogal selectief met vliegtickets. Tevens wil ik graag bij elkaar zitten en leg ik daarom mijn stoelen ook altijd vooraf vast.
Aantal
Kosten
KLM Economy (direct)
3x €560,75​
€1682,25​
KLM stoelkeuze heenreis
3x €25,50​
€76,50​
KLM stoelkeuzen terugreis
3x €25,50​
€76,50​
Totaal:
€1835,25​

Ter indicatie: als je bereid bent om een overstap te maken dan had je op deze zelfde dag tickets kunnen reserveren bij TAP, Virgin Atlantic en of KLM voor prijzen rond de €420 p/p (€1260) exclusief reserveringskosten. Wil je ook een stoel kiezen? Tel dan dit tarief daar ook bij op.​
 
Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van enkele nieuwsberichten over de "heropening" van New York vandaag ook alvast het MOXY NYC Times Square gereserveerd. Het hotels is voornamelijk gekozen op basis Vande centrale ligging en prijs.​

Kosten
MOXY NYC Times Square
€1249,00​
Prijs per nacht
€249,80​
P.p.p.n
€83,27​

  • Prijs incl. Amerikaans ontbijt
  • Betaling in accomodatie
  • Gratis annuleren tot 28 december 2021
 
Nu we vanaf november weer naar Amerika mogen vliegen gaat onze stedentrip naar New York hoogst waarschijnlijk door! 🎉 Verder plannen, voorbereiden en lekker verheugen! 🎉🎉

Vandaag heb ik voor ons drieën passen bestel bij The Sightseeing Pass. Tijdens de October Sale ontvang je extra korting. Omdat het nogal om een flinke aanschaf gaat vond ik de korting wel interessant.

Wij willen 4 dagen attracties kunnen doen en onbeperkt van Hop-On, Hop-Off bussen gebruik maken. Normaal kosten deze passen $309 per persoon en nu tijdens deze oktober actie zijn ze $219 per persoon. Ik heb ook 4% ($26,28) verzekering betaald zodat ik altijd kan annuleren, je weet maar nooit in deze tijden.​

Kosten
The Sightseeing Pass (4 dagen pas)
€602,84*​
Prijs per dag
€150,71​
P.p.p.d.
€50,23​
* Je koopt de kaart in dollars. Bovenstaande is in euro's afgeschreven van mijn CreditCard tegen de wisselkoers op 4 oktober 2021.
 
Laatst bewerkt:
Helaas hebben we de reis begin december geannuleerd vanwege mogelijk problemen rond reisbeperkingen. We kunnen en konden ons geen Quarantaines veroorloven.

Inmiddels hebben we de kosten van KLM en Booking.com inmiddels terug. The Sightseeing Pass laat nog even op zich wachten maar die is sowieso twee jaar geldig en hopelijk gaan we snel alsnog naar New York.

Onze kosten zijn nagenoeg in kaart gebracht op normale uitgaven zoals winkelen, eten & drinken na.

Voor een gemiddeld feest moet je wel rekening houden. Wij wilde graag een rondvaart doen waarvoor je zeker op €250 p/p moet rekenen. Hiervoor kan je dan wel de hele avond eten, dringen en entertainment is ook aan boord. De meeste rondvaartboten zijn wel vanaf 21 jaar en ouder maar ik heb ook boten gevonden voor minderjarigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan