Rondreis California mei 2023

christo1983

Nieuw lid
In mei plannen wij een rondreis in Califonïe, we landen in Los Angeles en vertrekken vanuit San Fancisco, hieronder onze planning So far.
Suggesties en opmerkingen zijn meer dan welkom want het is een heel werkje om alles te plannen :) , als jullie unieke plaatsjes kennen along the way horen wij het graag.

Dag 1 zaterdag
Landen in LA in de late namiddag, wagen via Alamo, motel in Lawndale.
Wat inkopen doen voor eten en drinken voor onderweg, eventueel what sight seeing rond het hotel maar ik denk dat we de eerste redelijk vermoeid van de reis vroeg in ons bed zullen kruipen.

Dag 2 zondag
Voormiddag rijden tot aan Neptunes nest en van daaruit sight seeing in Malibu, Santa Monica pier, Venice beach...
Namiddag shopping schijnt goedkoper te zijn in de US dus dachten wij aan Santee Alley en Citadel outlets, ook neuzen wij graag rond op flea markets en antiek winkel en zouden we naar Melrose Flea market gaan.
voor zonsondergang zouden we naar Griffith Observatory gaan om vandaar de zon te zien ondergaan over LA.

Dag 3 maandag
In de ochtend rijden naar Las vegas
Namiddag en avond seight seeing in Las Vegas.
overnachten in Luxor MGM

Dag 4 dinsdag
Rijden naar Grand Canyon south, tussenstop aan Hoover dam en dan Grand Canyon south over de scenic route (64) naar Page aan Lake Powel
overnachten in Page

Dag 5 Woensdag
hele dag Lake Powel
overnachten in Page

Dag 6
Rijden naar Zion national park hele dag in het park
overnachten in Saint George

Dag 7
Hier zitten we een beetje vast aan een dag rijden omdat wij naar Sequoia national park willen gaan, dus zouden we de hele dag vrij rijden van Saint George Utah naar Bakersfield in California om dan in Bakersfield te overnachten.
Tips en things to do along the way zijn hier meer dan welkom.

Dag 8
Rijden richting Sequoia national park, om dan te rijden over Generals highway tot in Yosemite Lakes. Het wordt dus een hele dag rijden meet veel scenic stops along the way.
overnachten in Yosemite Lakes

Dag 9
Dagje Yosemite national park en in de late namiddag / avond doorrijden tot in Fresno.
overnachten in of rond Fresno

Dag 10
Rijden naar Morro Bay om zo via de kustweg over Big Sur in Monterey te geraken.
overnachten Monterey

Dag 11
Dagje Monterey, in de voormiddag whale spotting en in de namiddag vrij genieten van de straden.
s'avonds rijden naar Sacramento en aldaar overnachten.

Dag 12
Dagje Sacramento
s'avonds rijden naar San Francisco en aldaar overnachten


Dag 13
voormiddag Alcatraz
Namiddag vrij sight seeing in en rond San Francisco
overnachten in San Francisco

Dag 14
Dagje San Francisco

Dag 15
vertrek in de voormiddag.
 
Mooie plannen hoor! Lekker in mei, is het al prachtig weer! 🌞

Mijn eerste gevoel is dat je veel kilometers gaat rijden in 14-15 dagen. De ronde die jullie gaan rijden doen de meeste mensen in drie weken en dat is al flink door rijden. Nu gaan jullie niet Highway 1 rijden, nou ja, jullie gaan het rondje niet rond maken.

Ik neem aan dat jullie niet 3 weken kunnen blijven? Meestal adviseer ik bij twee weken een rondje links of rechts van Las Vegas, maar niet beide.

Heb je mijn route van drie weken gezien? Je kan hier klikken voor de link. Onderaan kan je wat reisinformatie zien van zaken op jullie route.

Heb je de route al eens per dag in een tabel gezet? In de bijlage mijn schema voor onze reis door Canada komende zomer. Dan kan je goed zien waar je vandaan komt, hoeveel dagen/nachten je ergens bent en ook hoeveel kilometer je moet rijden.

IMG_6843.JPG
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Dank je voor de info, een rittentabel make is een goed idee.
Helaas is 3 weken niet mogelijk, ik heb al veel moeite gehad om mijn partner die niet langer dan 1 week op vakantie wenst te gaan te overtuigen om minimum 2 weken te gaan. :p
Hieronder onze tabel en ik vind het nog meevallen , we verliezen 1 dag omdat we effectief moeten terugrijden wegens tijdsgebrek. met 3 weken had ik via highway 95 rondgereden maar dit is helaas met 2 weken niet mogelijk.


[url=https://ibb.co/3WsmZ35][/URL]
 
Haha wat niet kan, kan niet maar soms moet je blij zijn als je die extra week eruit gesleept hebt dan 😂🤣

Als ik de tabel zo zie vallen de afstanden wel mee ja! Je bent niet heel lang op alle plaatsen maar als je je dat bewust bent en een "sneak preview" voldoende is, dan is dat natuurlijk zeker ok.

Ik zie misschien wel een foutje. Gaan jullie van LV, naar GC en dan naar Page? Ik zie in ieder geval 2 overnachtingen in Page, mocht dat het geval zijn dan zou ik hem bij de GC doen.
 
In LA zou ik zeker het gebied rond Hollywood Boulevard, Santa Monica en Venice Beach bekijken. Dit volden wij het leukste. Ook het uitzicht bij Griffith Observatory.

Van LA naar LV onderweg langs Joshua Tree NP and Ezeldorpje Oatman langs Rout 66 is leuk.

In LV natuurlijk over de Strip en DOwntown LV.

De GC is leuk, je kan een stukje afdalen maar vooral 's avonds de zonsondergang pakken.

Bij Page natuurlijk Antelope Canyon en de Horseshoe Bend, mocht je tijd over hebben dan kan je Lake Powell nog bewonderen.

Van Page naar Zion zou ik vroeg vertrekken en vooral dat park bekijken, super mooi, eigenlijk is 1 dag te kort maar zeker naar het einde omtoor het water te wandelen bij The Narrows. Angels Landing is ook een flinke hike maar duurt misschien te lang voor jullie tijd en je moet ervoor ingeloot worden. Er zijn nog zat mooie korte wandelingen.
 
Terug
Bovenaan