Rondreis Amerika Aranka

aranka

Nieuw lid
Hoi,
Allereerst wat fijn dat deze site er is. Ik maak hier dankbaar gebruik van voor alle tips. Ik heb vandaag een opzetje gemaakt voor onze rondreis door Amerika.
Wij willen met ons gezin eindelijk beginnen om wat meer te gaan zien van de wereld, en amerika stond hoog op ons lijstje. Ik loop alleen helemaal vast omdat ik me verbaas over de maffe afstanden tussen alle plekken, en ik wel een zo logisch mogelijke reis wil boeken omdat we ook 2 pubers meenemen. De reis mag 21 dagen duren, iets korter mag ook, niet langer.


Tot nu toe heb ik dit: -> ik heb onder elke plek mijn vragen geschreven;-)

Amsterdam - San Francisco
San Francisco:
  • Stad zelf -> fietstour boeken?
  • Rondvaart zonsondergang onder de golden gate bridge door
  • Alcatraz ( tickets ver van tevoren boeken, bij ticket zit gratis audiotour
  • Golden Gate bridge ( op de fiets)
  • Chinatown?
  • Pier 39 -> zeeleeuwen, winkels, restaurants,
  • Lombard street -> Go car huren met gps
  • Cable car ritje -> powell hyde -> mooi uitzicht lombard street
  • Baker beach
Hoeveel dagen ik hiervoor nodig heb geen idee? En wat is een toffe plek of hotel om te verblijven? of een air bnb? Wel met zwembad. En ontbijt mogelijkheden. En is het in de hotels zo, omdat al die bedden zo groot zijn, dat je met 2 kingsize bedden ook met zun vieren op 1 kamer mag?
....................................................................................................

Met auto/camper ->san Fransisco -> Yosemite National Park (3uur rijden)
Huurauto pas op de dag dat we vertrekken ivm parkeerkosten San Francisco
  • Wandeling Mist trail,
  • Yosemite Falls
  • Valley View, Bridalveil Fall, Sentinel dome, glacier point ( zonsondergang), taft point
  • Tioga Lake, Vernal Fall
Hoeveel dagen heb je nodig voor dit park? Ik dacht zelf een dag of 2. Waar kun je het beste overnachten? hotel of air bnb? Wel weer met zwembad. En ontbijt.
...................................................................................................

Met auto / camper -> Yosemite National park -> Sequoia National park ( 2,5 uur rijden)

Bossen Giant Forest ( reusachtige bomen) -> General Sherman Tree

Hoeveel dagen heb je hiervoor nodig? Slapen in een lodge een leuk idee? Liefst zwembad en onbijt.

--------------------------------------------------------
Met auto/camper -> Sequoia National Park -> Los Angeles ( 3,5 uur rijden) Highway 1

  • Hollywood Boulevard ( walk of fame) (Hollywood & highland center-> hoogste verdieping->Panoramisch uitzicht walk of fame)
  • Griffifth Observatory (uitzicht)
  • Hollywood Sign
  • Rodeo Drive
  • Santa Monica ( santa monica pier) santa monica state beach)
  • Venice Beach (strand dag) ( venice boardwalk)
  • Dag Universal studio of Disneyland
  • Skyline LA-> Oue Skyspace ( zonsondergang) + skyslide (glazen achtbaan)
  • Celebrity homes Tour boeken, of stadsplanner kopen waar de huizen van beroemdheden op staan en zelf rond rijden.
  • Beverly Hills

Geen idee of dit een juiste zet is om nu naar Los Angeles te gaan.
Hoeveel dagen heb ik nodig als wij al deze highlights willen zien? En is hier een leuke accomodatie, niet te statig, wel graag met ontbijt en zwembad.
Of een Air bnb? Hotel mag wel, maar omdat we zoveel weg zullen zijn vind ik een duur hotel zonde.
.......................................................................................................................
Met auto/camper -> Los Angeles -> Las Vegas ( 4 uur rijden)

  • Las Vegas boulevard ( the strip)
  • Bellagio
  • Downtown Las Vegas, Fremont Experience (licht en geluid show), Slotzilla ( kabelbaan)
  • Show?
  • High Roller -> reuzenrad
  • Shopping Mall
2 Dagen verblijven incl hotel met zwembad
------------------------------------------------------------------
Ergens moeten ook de volgende parken nog tussen gepropt worden:
- zion park -> fietsen
- grand canyon
- Death Valley
- Antelope Canyon
Met auto naar -> Page ( hotel) -> vanuit daar naar Antelope Canyon
Upper en lower antelope canyon, met gids, reserveren verplicht, beste tijdstip( imv lichtinval) rond 12.00 smiddags. Wel erg druk €65,- pp

Maar ik heb echt geen idee hoelang je nodig hebt voor zon park.

Terugvliegen maakt voor ons niet zoveel uit vanaf waar. Zolang de route maar een beetje logisch is.
Ik hoop heel erg dat iemand mij kan helpen. En ik sta open voor alle input! Vergeet ik juist dingen? Moeten we dingen schrappen en juist voor wat anders gaan?


Ik hoor het heel graag!
Alvast bedankt! Groetjes Aranka
 
Hi Aranka! Nogmaals welkom!

Wat een hoop vragen, leuk! (y) Allereerst zou ik je willen wijzen op mijn voorbeeldroute voor 21 dagen zuidwest Amerika. Deze route brengt je overal langs waarbij de dagen zijn afgestemd.

Je kan de route downloaden in pdf maar je kan hem ook online bekijken (hier klikken). Je kan de route eenvoudig kopiëren en eventueel direct reserveren via de links :ROFLMAO:.

Ik wijs je op deze route aangezien jij aangeeft van Yosemite, via Sequoia, naar LA te rijden en vervolgens naar Las Vegas. Dat is niet perse een efficiënte kilometer en tijdsverdeling.

Bekijk vooral goede de bovenstaande voorbeeldroute. Dit voorbeeld is in principe ideaal met enkele kanttekeningen of overdenkingen:
  • Zorg dat je niet in het weekend in LV en/of Yosemite bent. Las Vegas is druk en duur, hetzelfde geldt voor Yosemite.
  • Mocht je ergens 1/2 dagen korter verblijven dan kan je Monument Valley toevoegen aan de route! Paar uur rijden vanaf Page.
  • Eventueel kan je van LV naar Yosemite via de Tioga Pass. Van daaruit kan je naar Sequoia NP of overslaan en 1 op 1 omruilen met Monument Valley. Sequoia NP is prachtig maar sommige mensen slaan deze over in de route. Er staan enorme reuze bomen in Yosemite. Misschien niet de top 10 ter wereld maar ze zijn sowieso enorm!
Ik zal proberen je vragen tussendoor te beantwoorden in kleine delen :)

In welke periode willen jullie gaan?
 
Hi!
Wat top die voorbeeld route! Heb m net vluchtig bekeken, dit is wel een fijne rode draad!
Ja ik kwam er al achter dat de route totaal niet handig is, maar de afstanden zijn ook zo enorm, en wegen maar weinig... je bent als je niet uitkijkt zo lang onderweg!

Goede tip voor Vegas en Yosemite park, dit moet dus door de weeks!
Monument valley kwam bij mij niet direct naar voren, maar handig om achter de hand te hebben.
Die reusachtige bomen willen we wel graag echt zien in Sequoia Park, ondanks dat ze ook in Yosemite staan.

We willen graag in de zomervakantie gaan...dus laatste 1,5 week juli en 1e 1,5 week aug.
 
Hoeveel dagen ik hiervoor nodig heb geen idee? En wat is een toffe plek of hotel om te verblijven? of een air bnb? Wel met zwembad. En ontbijt mogelijkheden. En is het in de hotels zo, omdat al die bedden zo groot zijn, dat je met 2 kingsize bedden ook met zun vieren op 1 kamer mag?
Ik zou voor een eerste bezoek aan SF zeker 4 dagen reserveren. Beetje acclimatiseren na aankomst en ik vind de stad persoonlijk fantastisch!

Alle zaken die je benoemd zijn zeker de moeite waard om te bezoeken. Alcatraz is zeker een must om te bezoeken! De NL talige headset is echt gaaf, zeker voor je pubers indrukwekkend!

Ik heb ooit een blogje geschreven over Alcatraz. Je moet ver van te voren reserveren. Dit kon vorig jaar 6 maanden van te voren maar eventueel kan je eerder via GetYourGuide of Viator reserveren maar dan zit er vaak wat bij zoals een fietstocht of hop-on of hop-op bussen. Dit is wel iets duurder maar dan weet je het zeker. Eventueel kan je met gratis annulering reserveren zodat je die weer kan annuleren als het met de officiële links gelukt is ;)

Wij zaten destijds in het Hilton op Union Square. Dit was perfect met een zwembad op het dak en de skabar was ook tegek! Maar voor hotels is misschien wat meer research nodig. Hilton Union Square staat in mijn top 5 gratis bezienswaardigheden in San Francisco 😂 Je kan de skabar ook bezoeken zonder dat je een kamer hebt trouwens.

De bedden? De kingsize bedden zijn breder en niet langer. Wij zijn met zijn drieën en ik ben 1.99m en slaap altijd met mijn vrouw in een queensize bed en onze zoon in het andere queensize bed. Je kan prima met zijn vieren op een kamer als je dat wilt. je zal wel iets betalen ivm het ontbijt maar twee kamers is niet nodig. Kingsize bedden zijn handig als je van ruimte houdt maar Queensize lukt ook prima.
 
Hi!
Wat top die voorbeeld route! Heb m net vluchtig bekeken, dit is wel een fijne rode draad!
Ja ik kwam er al achter dat de route totaal niet handig is, maar de afstanden zijn ook zo enorm, en wegen maar weinig... je bent als je niet uitkijkt zo lang onderweg!

Goede tip voor Vegas en Yosemite park, dit moet dus door de weeks!
Monument valley kwam bij mij niet direct naar voren, maar handig om achter de hand te hebben.
Die reusachtige bomen willen we wel graag echt zien in Sequoia Park, ondanks dat ze ook in Yosemite staan.

We willen graag in de zomervakantie gaan...dus laatste 1,5 week juli en 1e 1,5 week aug.
Ja klopt, bij deze route is het minimaal, nou ja zo laag mogelijk :)

Misschien zou ik dan sowieso via de Tioga Pass rijden. Je kan even de bomen bekijken van Mariposa Grove in Yosemite, misschien bedenk je je nog :love:

Zoniet dan is de route bijna perfect voor jullie. Eventueel via Tioga Pass Yosemite -> Sequoia -> San Francisco en dan ergens proberen een dagje te smokkelen voor Monument Valley als dat lukt.
 
Hoeveel dagen heb je nodig voor dit park? Ik dacht zelf een dag of 2. Waar kun je het beste overnachten? hotel of air bnb? Wel weer met zwembad. En ontbijt.
Ik zou zeker twee nachten in Yosemite verblijven. Het park is vaak druk waardoor het soms wat tijd kost van a naar b. Dan heb je 1 volle dag en eventueel twee halve. Als je via de Tioga Pass komt dan krijg je in ieder geval al een mooie indruk van het noorden.

Zelf zaten wij in de Yosemite View Lodge in El Portal. Perfecte accommodatie en ideaal gelegen! Ik kan niet in jullie portemonnaie kijken maar mogelijk moet je anders wat verder van Yosemite overnachten. Maar als het even kan dan is El Portal perfect! De Yosemite View Lodge heeft een zwembad. Ontbijt hebben ze ook als ik me niet vergis, wij hadden destijds inkopen gedaan voordat we naar Yosemite reden en de accommodatie een keukentje :)
 
Terugvliegen maakt voor ons niet zoveel uit vanaf waar. Zolang de route maar een beetje logisch is.
Als het even kan zou ik op SF aanvliegen en dan eerst 4 dagen zonder huurauto de stad verkennen. Op de laatste dag natuurlijk wel even met de huurauto over de Golden Gate rijden :)

Mocht vliegen op LA of LV goedkoper zijn dan zou ik dat doen tenzij je in LV in een weekend aankomt. LV altijd proberen te vermijden in het weekend namelijk. Wanneer je op LA of LV aankomt dan zou ik goed zoeken naar een accommodatie waar je de auto redelijk goedkoop kan parkeren in SF. Er zijn wel plekken en dan met het OV de stad in. Dit is in SF prima verzorgd en zelfs leuk!
 
4 dagen SF Lijkt me een goed begin van onze reis!
goede tip voor alcatraz, dit ga ik zeker doen. heb die film al zo vaak gekeken, ben toch onderhand wel erg nieuwschierig.

Hotel in San Francisco lijkt me wel prettig dichtbij het centrum. Niet dat we een heel eind met openbaar vervoer moeten na een toffe dag richting hotel. leuke tip van die rooftop!

ach queen size, kingsize..tis allemaal groot. Maar wij kunnen dus prima een 2 persoonskamer boeken en hier met zun 4en verblijven? Doen ze hier niet moeilijk over dan in Amerika?

Ja klopt, bij deze route is het minimaal, nou ja zo laag mogelijk :)

Misschien zou ik dan sowieso via de Tioga Pass rijden. Je kan even de bomen bekijken van Mariposa Grove in Yosemite, misschien bedenk je je nog :love:

Zoniet dan is de route bijna perfect voor jullie. Eventueel via Tioga Pass Yosemite -> Sequoia -> San Francisco en dan ergens proberen een dagje te smokkelen voor Monument Valley als dat lukt.
bedoel je hiermee om de terug vlucht ook via San Francisco te doen?
Is het in Los Angeles noodzaak om een hotel te boeken in het centrum? Las Vegas lijkt het me juist een beleving zo aan de strip, maar vraag me af of het voor Los Angeles noodzaak is.
 
ach queen size, kingsize..tis allemaal groot. Maar wij kunnen dus prima een 2 persoonskamer boeken en hier met zun 4en verblijven? Doen ze hier niet moeilijk over dan in Amerika?
Als je bijvoorbeeld de accommodatie via Booking.com of Hotels.com gaat reserveren, dan geef je aan dat je met 2 volwassenen en 2 kinderen komt, met de juiste leeftijden.

Hierna goed kijken wat er aangeboden wordt maar in de meeste hotels, mits beschikbaar, bieden ze gewoon voor een gezin 1 kamer aan voor 4 personen en twee queensize bedden. Dat mag gewoon, mits je maar wel aangeeft dat je met vier personen komt. Probeer maar eens wat te reserveren voor september bij Yosemite View Lodge in El Portal voor jullie gezin.

bedoel je hiermee om de terug vlucht ook via San Francisco te doen?
Het voordeligste is om terug te vliegen vanaf dezelfde luchthaven als waar je bent aangekomen. Tickets zijn vaak voordeliger maar zo voorkom je ook een one-way fee van de huurauto. Meestal kost het wel wat om je huurauto ergens anders in te leveren dan waar je hem hebt opgehaald.

Is het in Los Angeles noodzaak om een hotel te boeken in het centrum? Las Vegas lijkt het me juist een beleving zo aan de strip, maar vraag me af of het voor Los Angeles noodzaak is.
Wij sliepen in Anaheim bij de pretparken maar dan moet je wel een stukje rijden door LA voor Santa Monica en Hollywood etc. Anaheim is wel voordeliger. Maar als je niet naar de Disney Parken gaat kan je ook zeker noordelijker overnachten.

Las Vegas zou ik zeker ergens langs de Strip overnachten ja en is zeker buiten het weekend om betaalbaar.
 
Hierna goed kijken wat er aangeboden wordt maar in de meeste hotels, mits beschikbaar, bieden ze gewoon voor een gezin 1 kamer aan voor 4 personen en twee queensize bedden. Dat mag gewoon, mits je maar wel aangeeft dat je met vier personen komt. Probeer maar eens wat te reserveren voor september bij Yosemite View Lodge in El Portal voor jullie gezin.
fijn! merk wel dat er al heel veel vol zit in juli aug volgend jaar. Of zullen die gewoon nog niet beschikbaar zijn om te boeken omdat het nog niet boekbaar is?
Het voordeligste is om terug te vliegen vanaf dezelfde luchthaven als waar je bent aangekomen. Tickets zijn vaak voordeliger maar zo voorkom je ook een one-way fee van de huurauto. Meestal kost het wel wat om je huurauto ergens anders in te leveren dan waar je hem hebt opgehaald.
kijk hele goede tip, dit wist ik niet! Nog een tip voor de vluchtdag? En welk tijdstip van de heenvlucht is nou het handigst zodat je zo min mogelijk last hebt van het tijdsverschil...
Wij sliepen in Anaheim bij de pretparken maar dan moet je wel een stukje rijden door LA voor Santa Monica en Hollywood etc. Anaheim is wel voordeliger. Maar als je niet naar de Disney Parken gaat kan je ook zeker noordelijker overnachten.
Ja ik heb het idee dat je in LA erg veel met de auto doet om alles te zien. Dus waar je dan verblijft is dan naar mijn idee niet zo heel belangrijk!
Als je 1 pretpark zou moeten kiezen, welke zal het dan worden? ben zo bang dat we een hele dag verdoen door die gigantisch drukte, en de rijen van de attracties.
 
fijn! merk wel dat er al heel veel vol zit in juli aug volgend jaar. Of zullen die gewoon nog niet beschikbaar zijn om te boeken omdat het nog niet boekbaar is?
De meeste boekingen via de reserveringssites gaan een jaartje van te voren open. Je kan het even in de gaten houden, soms komen er steeds meer bij.

kijk hele goede tip, dit wist ik niet! Nog een tip voor de vluchtdag? En welk tijdstip van de heenvlucht is nou het handigst zodat je zo min mogelijk last hebt van het tijdsverschil...
Eerlijk gezegd niet. Ik vind het wel lekker om in het licht aan te komen als ik nog moet rijden of dingen moet zoeken. Liever niet te vroeg want dan moet je op de heen weg nog te lang op blijven. Reken er in ieder geval op dat je de eerste ochtend allemaal om 4:00 uur (of eerder) wakker bent. Kan je lekker ergens een zonsopgang bekijken zonder problemen. Het ontbijt gaat niet zo vroeg open :)

Qua vluchtdag? Afhankelijk van je vakantie mogelijkheden maar als je op LV vliegt dan het liefst maandag/dinsdag. Anders zit je in een weekend. Verder kan je de reis als in tekenen op datum/dag. Misschien kan je dan je vlucht nog aanpassen op kosten/Las Vegas/Yosemite etc.

Als je 1 pretpark zou moeten kiezen, welke zal het dan worden? ben zo bang dat we een hele dag verdoen door die gigantisch drukte, en de rijen van de attracties.
Ik ben geen pretparken liefhebber. Ik heb ze allemaal 1x gehad maar vind Universal Studio's altijd wel leuk. Eigenlijk vind ik het allemaal veel te duur voor lange rijen :ROFLMAO:
 
Wij hebben in 2015 het onderstaande rondje gedaan. Misschien kan je er nog wat van gebruiken.
Grz
Ton
Datum/DagOmschrijving
Di 21 juli 2015
Dag 01
Rijden naar het CitizenM Schiphol Airport hotel voor een overnachting.
Wo 22 juli 2015
Dag 02
Heenvlucht met KL605 naar San Francisco (gepland).
Is uiteindelijk met de DL145 naar Seattle en de DL5817 naar San Francisco geworden.
Do 23 juli 2015
Dag 03
San Francisco - Uitrusten, winkelen, bustour en pier 39.
Vr 24 juli 2015
Dag 04
San Francisco – Six Flags Discovery Kingdom.
Za 25 juli 2015
Dag 05
San Francisco – Alcatraz, Golden Bay Bridge en winkelen.
Zo 26 juli 2015
Dag 06
Rijden van San Francisco naar Yosemite NP.
Ma 27 juli 2015
Dag 07
Yosemite NP : Glacierpoint en de Valley bezoeken.
Di 28 juli 2015
Dag 08
Rijden van Yosemite NP naar Mammoth Lakes.
Via Olmsted Point, Tenaya Lake en Mono Lake.
Wo 29 juli 2015
Dag 09
Rijden van Mammoth Lakes naar Death Valley
Via Bishop, Padre Crowley Point, Mesquite Flate Sand Dunes, Badwater en Artist’s Drive.
Do 30 juli 2015
Dag 10
Rijden van Death Valley naar Las Vegas.
Via Zabriskie Point.
Vr 31 juli 2015
Dag 11
Las Vegas – Winkelen en Las Vegas ontdekken.
Za 01 augustus 2015
Dag 12
Las Vegas – Winkelen en Las Vegas ontdekken.
Zo 02 augustus 2015
Dag 13
Rijden van Las Vegas naar Zion NP.
Via de Pawn Shop van Rick Harrison en St. George.
Ma 03 augustus 2015
Dag 14
Zion NP – Zion NP bezoeken.
Met de bus langs div. stopplaatsen gereden en gewandeld.
Di 04 augustus 2015
Dag 15
Rijden van Zion NP naar Bryce Canyon NP
Na aankomst Bryce Canyon NP bezocht.
Wo 05 augustus 2015
Dag 16
Rijden van Bryce Canyon NP naar Page.
Via Lake Powell en later nog naar de Horseshoe Bend.
Do 06 augustus 2015
Dag 17
Rijden van Page naar de Grand Canyon NP.
Via de Little Colorado River en het rechtse deel van de Grand Canyon.
Vr 07 augustus 2015
Dag 18
Grand Canyon NP – Grand Canyon NP (linkse deel) bezoeken met de bus.
Za 08 augustus 2015
Dag 19
Rijden van de Grand Canyon NP naar Needles.
Via Williams, Seligman (Cars), een deel van de route 66 en Kingsman.
Zo 09 augustus 2015
Dag 20
Rijden van Needles naar Yucca Valley.
Via Joshua Tree NP.
Ma 10 augustus 2015
Dag 21
Rijden van Yucca Valley naar San Diego.
Vroeg weg i.v.m. een bezoek aan de San Diego Zoo.
Di 11 augustus 2015
Dag 22
San Diego – SeaWorld.
Wo 12 augustus 2015
Dag 23
Rijden van San Diego naar Los Angeles.
Na de rit langs de pier van Santa Monica, Venice Beach en Marina del Rey haven.
Do 13 augustus 2015
Dag 24
Los Angeles – Universal Studios Hollywood.
Vr 14 augustus 2015
Dag 25
Los Angeles – Disneyland Park.
Za 15 augustus 2015
Dag 26
Los Angeles – Hele dag in Los Angeles.
Hollywood Sign, Hollywood Blvd, TLC Chinese Theatre, Rodeo Drive en Venice Beach.
Zo 16 augustus 2015
Dag 27
Los Angeles – Disneyland California Adventure Park.
Ma 17 augustus 2015
Dag 28
Los Angeles – Six Flags Magic Mountain.
Di 18 augustus 2015
Dag 29
Los Angeles en de terugreis met de KL602.
Wo 19 augustus 2015
Dag 30
Aankomst in Nederland (snif snif) met KL602.
 
@aranka vergeet vooral Red Rock Canyon niet bij Las Vegas en tussen Las Vegas en Zion heb je nog de Valley of Fire. Deze zijn wel de moeite waard.

Red Rock Canyon kan je prima vanuit Las Vegas doen, is slechts 30 minuten rijden vanaf de Strip. Ideaal om na het ontbijt even de gekte te ontvluchten. De Valley of Fire kan is 45 minuten ten noorden van Las Vegas. Dit is echt een prachtig State Park! Je kan heen en weer maar je kan er ook rekening mee houden onderweg naar of vanaf Zion.

De Valley of Fire kan je trouwens niet met de Nationale Parken Pas bezoeken maar is circa 10$ per auto.
 
Mocht je nou nog een redelijk betaalbaar hotel zoeken in SF: Town House Motel was voor ons prima. Ligging goed, veel op loopafstand. Parkeren gratis maar weet niet of jullie dan een auto hebben of niet. Paar nadelen toch wel: double beds, iets smaller nog dan een queen. Ontbijt stelt niet veel voor maar dichtbij zit een goede supermarkt (Safeway). Voor Safeway heb ik eventueel wel een code voor een kortingspas (klantenpas) die je in je Stocard app kunt zetten.
Mocht je trouwens besluiten om een rondje te doen dan zou ik de eerste nacht puur als overnachting houden, dan boodschappen doen en dan lekker vroeg vertrekken. Je bent toch op tijd wakker ivm jetlag. Dan kun je het bekijken van de stad de laatste dagen van je vakantie doen.
 
Nog even over die kamerbezetting, wij hebben een aantal vakanties met kids naar Amerika gemaakt en steeds kamers met twee twee-persoons bedden geboekt en nimmer de kids bij de boeking al opgegeven. Kan eventueel ook nog terplaatse, als ze er om vragen. Met uitzondering in Las Vegas is ons nimmer aangegeven dat we nog voor de kids moesten betalen, ook niet voor ontbijt. Het interesseert het personeel in de bekende ketens gewoonweg niet. (Stonden ook nooit allemaal bij het inchecken bij de balie ;) )

Ook zou ik vanuit Las Vegas of SFO zeker door Dead Valley rijden. Als er een NP ons verrast heeft, is het Dead Valley wel geweest. Zorg wel dat je bent bijtijds afgetankt bent in Dead valley zelf of nabij Dead Valley betaal je belachelijke prijzen voor een Gallon.

Zie voor verdere info onze reisverslagen. Het is inmiddels wel even terug dat wij in het Zuidwesten zijn geweest, dus alles wel even checken.
 
Terug
Bovenaan