Wanneer denken jullie dat de grenzen met Canada weer open gaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Redactie

Administrator
Forumleiding
Het is natuurlijk koffiedik kijken, maar wij zijn toch nieuwsgierig wanneer jullie denken dat de grenzen met Canada weer open gaan. Sinds maart 2020 is er een oranje reisadvies voor Canada maar ook Canada houdt de grenzen dicht voor Europeanen. Op de onderstaande links kan je het laatste nieuws van de Rijksoverheid en de International Air Transportation Association (IATA) vinden.​
Enkele luchthavens zijn op dit moment aan het testen met sneltesten. Vind of weet je ander, meer recent, nieuws in de media? Laat het ons hieronder weten.​
 
Canada laat tot 28 februari 2022 geen cruise schepen meer toe.

Zouden ze dan wel vliegtuigen gaan toe laten? Ik ben bang van niet........ 🙁

Bron: Globalnews.ca

 
Laatst bewerkt:
Binnenkort gaat Air New Zealand een digitaal e-paspoort testen waarin reizigers een zogenaamd "digital Health wallet" kunnen linken. Hierin kunnen dan testuitslagen en vaccinaties gezet worden.

Hopelijk kunnen dit soort middelen helpen in de nabije toekomst om ons op reis te helpen!​

Bron: Air New Zealand
 
Super nieuws! Zou het te riskeren zijn om al vliegtickets te boeken of kunnen we hier beter mee wachten? We zouden namelijk graag 14 of 15 september naar canada vertrekken. Indien jullie een bepaalde vliegtuigmaatschappij aanraden dan hoor ik het graag! De quarantaine wordt ook opgeheven als ik me niet vergis he?
 
Canada gaat per 7 september 2021 weer toeristen toelaten!

Volledig gevaccineerde toeristen dienen een bewijs te uploaden in een speciale app.

Bron: CTV News
App: ArriveCAN
Super nieuws! Zou het te riskeren zijn om al vliegtickets te boeken of kunnen we hier beter mee wachten? We zouden namelijk graag 14 of 15 september naar canada vertrekken. Indien jullie een bepaalde vliegtuigmaatschappij aanraden dan hoor ik het graag! De quarantaine wordt ook opgeheven als ik me niet vergis he?
 
Als ik het goed lees mogen alle volledig gevaccineerde mensen naar binnen al moet je wel de app gebruiken en een test doen voor vertrek. Verder lees ik dat er geen quarantaine nodig is. Enige is dat ze melden dat het kan wijzigen als de omstandigheden wijzigen.

Vliegtickets........blijft lastig. Als ik losse flexibele tickets zou reserveren zou ik dit sowieso via een Europese airline doen zoals KLM al zullen de meningen daarover verdeeld zijn. Verder boek ik op het moment alles met gratis annulering bij bijvoorbeeld Booking.com. In dit geval kan ik eenvoudig verplaatsen en annuleren etc. Het blijft alleen lastig en een persoonlijke keuze. Want wat als je daar Corona oploopt bijvoorbeeld? Hoe ben je verzekerd? Zeker goed op na te kijken voor vertrek.

Bron: Canada.ca
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan