Auto huren in Amerika

BibiB

Nieuw lid
Volgend jaar willen we in Amerika door het zuid-westen een rondreis gaan maken met de auto. Wat zijn jullie ideeën en ervaringen hierover?

Waar baseren jullie je keuzes op en hoe pakken jullie de zoektocht aan?
 
Een rondreis door Amerika met de auto is geweldig! Sommige mensen zweren bij een camper, maar dit is een hele andere discussie.

Zelf begin ik altijd (ruim) een jaar van te voren met zoeken bij vergelijkingssites zoals RentalCars, TUI Cars, Autoeurope en EasyTerra. Meestal neem ik Booking.com en Expedia ook mee omdat ik daar ook zoek naar hotels.

Als je een goed geheugen of gevoel hebt dan kan je het onthouden maar soms maak ik ook een excelbestand aan en vervolg ik de prijzen. Mijn ervaring is dat de prijzen zo'n 10-9 maanden voor vertrek het laagste zijn. Nu moet ik wel zeggen dat alles vanwege Corona anders is dan vroeger, dus hang me er even niet aan op nu.

Verder loop ik ook alle bekende bekende autoverhuurbedrijven langs zoals bijvoorbeeld Alamo, Budget, Avis, Sixt en Sunny Cars. Als het even kan reserveer ik bij Alamo maar met Budget en Avis heb ik ook goeie ervaringen. Wat betreft Alamo lees ik ook veel goeie ervaringen op Internet dus vandaar dat ik dit dan meeneem in mijn keuze.

Meestal reserveer ik dan 9-10 maanden van te voren met de mogelijkheid om te mogen annuleren. Tot de reis begint vervolg ik regelmatig de prijzen, soms vind ik namelijk alsnog een goedkopere aanbieding bij vergelijkingssites of verhuurbedrijven. Dan reserveer ik nogmaals de gewenste periode en na bevestiging annuleer ik de eerste.

Beetje uitgebreid bericht maar misschien heb je er iets aan!
 
Zelf laat ik het altijd een beetje afhangen van de duur van de reis, het gezelschap en de spullen die je meeneemt. Het budget wat je hebt is natuurlijk ook belangrijk. Drie mensen is niet super veel dus een normale auto lijkt mij voldoende.

Zelf ben ik altijd fan van een Mid-Size SUV. In de meeste gevallen kan je de grote koffers dan in de achterbak laten tijdens de hotelovernachtingen en neem je alleen de trolleys en waardevolle spullen mee de kamer in. Dat tillen kamer in en uit vind ik nogal vervelend na een dagje ervaringen en rijden. Als je echt budget hebt dan kan je een Full-Size SUV nemen maar in jullie geval beetje onzin met drie mensen.

Denk ook aan een fijne piepschuim koelbox van de walmart voor lekkere koude drankjes en andere boodschappen, je neemt alles mee.

Wij hadden de laatste jaren steeds koffers maar denk er nu aan om 1 koffer en 2 tassen mee te nemen, kan je net makkelijker in de achterbak duwen denk ik.

Klasses? Bij Alamo is het compact en intermediate geloof ik. Ik zou geen economy nemen. Je zit toch drie weken in een auto 3000-4000 km lang. Beetje ruimte is wel lekker.
 
Laatst bewerkt:
Ik herken wel wat Guido schrijft, op de piepschuim koelbox (voorkeur voor hardplastic) na dan haha, reizen wij ook zo. Belangrijk is wel dat je niet te snel voor een te kleine auto moet kiezen. Je reist (leeft) toch al snel 3 weken in je huurauto en dan is met een paar tientjes meer wat ruimte/comfort best fijn. Wij (2 pers) gaan minimaal voor een Full Size Car.

Nadat wij de vliegtickets hebben gekocht gaan we op zoek naar een (voordelige) huurauto. De door Guido genoemde brokers/verhuurders checken wij zeker, maar ook hun websites in andere Europese landen, ik weet nooit waar ik bij uit kom. Zo is bv AVIS.DE vaak een stuk voordeliger dan de Nederlandse website, maar dat geldt voor meer. Ook zorg ik, voor het geval ik later een beter tarief of luxere auto voor hetzelfde geld tegen kom, dat ik altijd gratis kan annuleren. Zeker met de hoge prijzen van nu, kan dit gunstig uitpakken.

Weet ook dat vanuit Europa geboekte huurauto's altijd van de noodzakelijke verzekeringen zijn voorzien, daar moet je wel even op letten. Road Side Service is ook zo'n ding, hier worden vaak belachelijke prijzen voor gerekend. Wij nemen deze dekking dan ook nooit.

Niet geheel onbelangrijk, weet bij afhalen van je huurauto precies wat je hebt geboekt, wat er allemaal wel/niet inclusief etc. Kijk voordat je je handtekening zet goed je contract na. De heren/dames achter die balies werken op basis van commissie en proberen je van alles (eerder genoemde Road Side Service) aan te smeren. Ik noem dit echt "oplet momentje". Je komt na zo'n lange vlucht mogelijk wat minder alert voor zo'n balie en daar gaan ze vaak (niet alle) geraffineerd mee om.

Voor zo ver maar even..

Wat er zoal in Amerika verhuurt wordt ... https://www.youtube.com/c/100RentalCars
 
Slim om even op de buitenlandse sites te kijken, ook weer wat geleerd (y)

Dat verkopen aan de balie is wel een ding ja. Zelfs met vooraf extra verzekeringen willen ze je nog aan de balie een volgende prachtige verzekering verkopen :)

De upgrades aan de balie zijn vaak ook niet heel voordelig alleen volgens de verkoper een kans die je niet mag laten liggen ;)
 
Ja, twee keer in al mijn (vakantie) reizen naar de VS gedaan. Mijn gereserveerde klasse was wel voorradig, maar qua uitvoering en luxe niet spectaculair. Een leuk gesprek en een briefje van 20USD werkte prima.
 
Ja, twee keer in al mijn (vakantie) reizen naar de VS gedaan. Mijn gereserveerde klasse was wel voorradig, maar qua uitvoering en luxe niet spectaculair. Een leuk gesprek en een briefje van 20USD werkte prima.
Top dat ga ik ook eens proberen. Ik ken het wel van hotels in Las Vegas maar dit klinkt ook interessant.
 
Wat betreft de "gratis upgrade" hoe werkt dat dan in Las Vegas?

In de "volksmond" noemen ze dat de "20 dollar trick".

Kort gezegd boek je een normale kamer in Las Vegas en aan de balie vraag je of ze gratis upgrades hebben. Tijdens de vraag hou je 20$ in het zicht of je stopt het tussen je paspoort. Ik heb er ooit een blogje over geschreven, deze kan je hier vinden:
 
Terug
Bovenaan