Overnachten tussen San Francisco en Los Angeles

BibiB

Nieuw lid
Ik ben een rondreis aan het plannen door het zuid-westen van Amerika maar ik loop een beetje vast tussen het stuk van Los Angeles en San Francisco. We willen het stuk rijden van SF naar LA maar dit lijkt een te lang stuk om te rijden in 1 keer en we weten ook nog niet zo goed wat er te zien is langs de Highway 1.

Adviseren jullie halverwege een overnachtingen en zo ja waar?
 
Ik zou zeker de route langs de Highway 1 opsplitsen in twee etappes met een overnachting in het midden ergens. De route is bijna 800 km en je wilt natuurlijk ook van het uitzicht genieten en een paar stops maken. Voor een overnachting langs de Highway 1 kan je deze plaatsen een bekijken: Morro Bay, Pismo Beach en San Luis Obispo. De meeste mensen die de route langs de Highway 1 rijden overnachten hier ergens.

Bezienswaardigheden? Ik heb hier niet 1.2.3. bijzondere tips als Big Sur en aan de kant van Monterey heb je nog de 17 mile drive. Onderweg diverse fraaie uitzichten op de oceaan en enkele mooie bruggen. Kijk ook goed naar het water voor walvissen, dolfijnen en zeeleeuwen.

Bekijk voor vertrek ook altijd even of de route open is. Een enkele keer zijn er aardverschuivingen waardoor de route afgesloten is. In 2017 konden wij bijna de halve route niet rijden wegens drie aardverschuivingen en afsluitingen! :(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan