Rondreis Noordwest-Amerika en West-Canada 2023 (3 weken, 23 dagen)

Inmiddels zijn we terug van deze fantastische reis!

De volgende bedragen heb ik inmiddels uitgerekend. Zodra alle bedragen bekend zijn zal ik de bovenstaande tabel uitwerken.

Brandstof (5516 km): €610,82
Nationale Parken Pas USA: US$ 80 -> €75,25
Nationale Parken Pas Canada: CAD$ 145,25 -> €101,68
 
Vandaag een koude dag dus alle uitjes in kaart gebracht en de kosten berekend.

Sea to Sky Gondola: CAD$ 159,70 CAD -> €112,60
Columbia Icefield & Gondola: CAD$ 447,30 -> €313,11
The Pipe Mountain Coaster Revelstoke: CAD$ 73,50 -> €51,19 (2 personen)
Myra Canyon bicycle: CAD$ 166,32 -> 115,84
Seattle Reuzenrad: US$ 62,25 -> €58,40
Vancouver Stanley park fiets huren 2 uur: CAD$ 32,92 -> €22,94

Na afloop hebben we €114 retour ontvangen vanwege een grote stroomstoring aan de gondelbaan in Whistler. Hierdoor komt het totaalbedrag op: €508,89
 
Hiermee is het totale kostenplaatje, wat mogelijk is , klaar. We hebben €4.107,13 per persoon betaald voor deze rondreis van 3 weken.

De kosten zijn inclusief alle zaken opgesomd in het openingsbericht, zoals brandstof, onze uitjes, nationale park passen, E(S)TA's, transfers etc.

Wat niet in de kosten is opgenomen zijn onze boodschappen en restaurantbezoekjes. Deze heb ik tijdens deze reis niet bijgehouden maar dit kan iedereen ook zo gek maken als men zelf wilt.
 
Laatst bewerkt:
Hiermee is het totale kostenplaatje, wat mogelijk is , klaar. We hebben €4.107,13 per persoon betaald voor deze rondreis van 3 weken.

De kosten zijn inclusief alle zaken opgesomd in het openingsbericht, zoals brandstof, onze uitjes, nationale park passen, E(S)TA's, transfers etc.

Wat niet in de kosten is opgenomen zijn onze boodschappen en restaurantbezoekjes. Deze heb ik tijdens deze reis niet bijgehouden maar dit kan iedereen ook zo gek maken als men zelf wilt.,
Altijd lastig om hier iets over te zeggen, want ieder zijn ding/vakantie/portemonnee (begrijp mij dan ook niet verkeerd), maar dit is best wel fors te noemen. Dan kom je met z'n drietjes op ruim 12000 Euro uit.
Ik heb even teruggezocht waar wij bij onze laatste reis in 2019 ! (zie reisverslag) naar Canada op uit kwamen. Naar boven afgerond voor twee volwassenen 5000 Euro (incl. boodschappen/restaurants), waarbij wij niet het idee hebben gehad iets gemist of niet gedaan/gezien hebben.
 
Jahoor, klopt helemaal. Zoveel mensen, zoveel wensen altijd.

Alles is ook sterk afhankelijk van de periode. Ik zie dat jullie in juni gingen met tickets voor even ruim 500. Die kon ik niet echt vinden meer, mits niet 24 uur onderweg of langer. Onze huurauto ruim 1800 tov jullie 500-600. Ik had toch echt een van de goedkoopste midsize suv’s gekozen. Dan gaat het al hard 🙈😃

We gaan dit vanaf nu ook zeker niet meer in de zomervakantie doen. Juni lijkt mij een prima periode dan. Gaat vast veel schelen ja.
 
Buiten de periode is er denk ik ook wel een andere oorzaak en dat is de reisdrift vanuit Azië. Reizen kan/mag weer en volle vliegtuigen vliegen af- en aan naar de VS en Canada. Van enige krimp vwb vliegbewegingen hebben ze daar nog niet gehoord. Vraag naar bedden is absurd groot en dan kunnen hoteliers vragen wat ze willen, niet leuk meer.
Ik heb serieus gekeken naar een rondrit West Canada, maar liep voor de periode half juni/eerste week juli tegen absurde hotelprijzen aan. (voorbeeld twee bedden op een slaapzaal net buiten Banff voor 240 Euro en Whistler was helemaal idioot). Voor ons dan ook een reden om ook dit jaar in Europa te blijven.
 
Ja echt idioot ja. Hier zijn wij ook tegenaan gelopen ben ik bang.

In Port Angeles kon ik deze zomer alleen nog een Quality Inn reserveren voor €289. Dat was dan wel een eigen kamer 🙈😂
 
Terug
Bovenaan