Rondje West Canada

Johan G

Nieuw lid
Wij willen eind augustus ca 30 dgn naar Alberta en BC. Wat is de slimste vliegreis? Calary heen en terug via Vancouver OF retour Vancouver? Het maken van een rondje lijkt aantrekkelijker voor het bezoeken van de parken.
Hoor graag je reactie.
Grt Johan
 
Welkom Johan!

Ik ben me voor komende zomer ook aan het oriënteren voor een reis door West-Canada al laat ik het nog even van de tarieven van bijvoorbeeld de huurauto's afhangen.

Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit voor een rondje vanuit Vancouver. Juist om de reden van de Nationale Parken. Ik denk dat wij eerst, na aankomst, een rondje Vancouver Island doen en dan tegen de klok in starten via het zuiden van BC richting Waterton Lakes. Dan richting de parken in het noorden en vervolgens na een bezoek aan Jasper weer terug richting Vancouver.

Maar ik lees graag mee, ik heb geen ervaringen in Canada, alleen met plannen en routes maken.

Nationale-Parken-West-Canada-800px-v2021.01.16.png.webp
 
Hoi Guido en Johan.
Wij hebben dit weekend onze reis geboekt. Ik ben nog wel veel aan het nalezen (waarschijnlijk tot op de dag van vertrek haha). Wij vliegen op Vancouver. Dan hebben we daar een paar dagen. Dan gaan we naar Vancouver Island -> Whistler -> Wells Gray park -> Jasper -> Banff /Canmore -> Vliegen terug vanuit Calgary. We hebben voor zowel de heen- als terugvlucht een rechtstreekse vlucht bij KLM geboekt. Op andere websites kom ik ook tegen dat mensen vliegen op Seatle en dan met de Ferry naar Canada gaan. (Lijkt me leuk voor tijden dat er geen corona is, want in Amerika zijn allerlei extra regels). Ik zou niet de heen- en terugvlucht vanuit dezelfde plek doen, dus bijvoorbeeld beide Vancouver of beide Calgary want dan moet je op de terugweg weer langs alle "zelfde" plekken. Ik las op een ander forum trouwens ook mensen die vliegen op Toronto, daar een paar dagen verblijven en dan vanuit daar een binnenlandse vlucht naar Vancouver pakken..

Gr. Jody
 
Hoi Guido en Johan.
Ik zou niet de heen- en terugvlucht vanuit dezelfde plek doen, dus bijvoorbeeld beide Vancouver of beide Calgary want dan moet je op de terugweg weer langs alle "zelfde" plekken. Ik las op een ander forum trouwens ook mensen die vliegen op Toronto, daar een paar dagen verblijven en dan vanuit daar een binnenlandse vlucht naar Vancouver pakken..

Gr. Jody
Ik weet niet of jullie al geboekt hebben, wij hebben nu twee keer vanuit Vancouver een rondje ZW Canada gemaakt en kan je verzekeren dat het met die "zelfde plekken" wel meevalt hoor. Met een beetje creativiteit is dit eenvoudig te voorkomen, helemaal als je een stuk NW Amerika in je reis opneemt.
Een langere stop-over (Toronto) is ook mogelijk direct in je vliegticket (NL-CA) op te nemen, maar maakt het vaak wel wat duurder en vaak alleen bij de luchtvaartmaatschappij zelf te boeken.
 
Hoi Guido en Johan.
Wij hebben dit weekend onze reis geboekt. Ik ben nog wel veel aan het nalezen (waarschijnlijk tot op de dag van vertrek haha). Wij vliegen op Vancouver. Dan hebben we daar een paar dagen. Dan gaan we naar Vancouver Island -> Whistler -> Wells Gray park -> Jasper -> Banff /Canmore -> Vliegen terug vanuit Calgary. We hebben voor zowel de heen- als terugvlucht een rechtstreekse vlucht bij KLM geboekt. Op andere websites kom ik ook tegen dat mensen vliegen op Seatle en dan met de Ferry naar Canada gaan. (Lijkt me leuk voor tijden dat er geen corona is, want in Amerika zijn allerlei extra regels). Ik zou niet de heen- en terugvlucht vanuit dezelfde plek doen, dus bijvoorbeeld beide Vancouver of beide Calgary want dan moet je op de terugweg weer langs alle "zelfde" plekken. Ik las op een ander forum trouwens ook mensen die vliegen op Toronto, daar een paar dagen verblijven en dan vanuit daar een binnenlandse vlucht naar Vancouver pakken..

Gr. Jody
Hoi Jody,
Wij willen ongeveer dezelfde trip doen. Mag ik vragen waar je deze trip hebt geboekt en......is deze bevallen.
Gr. RoberTo
 
Terug
Bovenaan