Rondreis vanuit Las Vegas oktober/november 2023

Guido

Moderator
Las Vegas
Het is nog een lange weg maar de kans dat ik in oktober en november van 2023 een rondreis door het zuidwesten van Amerika ga maken is erg groot! Deze rondreis zal in het teken staan dan een ringvormige zonsverduistering en de Formule 1 race in Las Vegas.

Dit forum zal langzaam aangevuld gaan worden komende periode. Zo zal ik mijn keuzes motiveren, reserveringen maken en een reisschema opzetten.

Wil je op de hoogte blijven van mijn reisschema, alle kosten die ik ga maken en mijn avonturen? Volg dan dit forum! Klik hier om je gratis te registreren.

Reisduur​

Op dit moment is de lengte van de rondreis nog onzeker. De zonsverduistering is op 14 oktober 2023 en in het "ongunstigste geval" is de race pas eind november. Zodra de exacte datum van het raceweekend bekend gemaakt is kan het rekenen beginnen.​

Reisschema​

Inmiddels heb ik met potlood een concept route bedacht die in grote lijnen langs de volgende punten komt. De reisduur is nog onbekend aangezien de Formule 1 race ergens in november is. Zodra de echte datum bekend gemaakt wordt moet het concept verder verfijnd worden.​

Zonsverduistering 2023​

Formule 1​

Kosten​

Links​

Wil je dit forum volgen via de knop rechtsboven? Registreren kan hier.
 
Laatst bewerkt:
Het lijkt erop dat het raceweekend van 16 tot en met 18 november zal zijn. Helaas is een combinatie voor mij en waarschijnlijk de meeste mensen niet te doen aangezien de reis circa 5 weken gaat duren.

De data zijn nog niet op de officiële websites te vinden dus hopelijk veranderd er nog iets.​
 
Ik weet niet of het iemand gelukt is maar via de officiële site alleen nog tickets vanaf $2.000 p/p.

Volgens zeggen waren de goedkoopste kaarten circa $500 maar dit waren stakaarten. De goedkoopste zitkaarten waren vanaf $2000. Deze kaarten waren waarschijnlijk al in de voorverkoop, via partners van Formula 1, vergeven en mogelijk een paar keer verdubbeld.

Wilde een arrangement via Caesars of The Venetian? Reken dan op minstens 2500 per nacht maar dan zit je kaartje erbij. Een raceweekend duurt natuurlijk wel 3 nachten :)
 

Bijlagen

  • Formula1_Las-Vegas1.jpg
    Formula1_Las-Vegas1.jpg
    84 KB · Weergaven: 1
  • Formula1_Las-Vegas3.jpg
    Formula1_Las-Vegas3.jpg
    164,8 KB · Weergaven: 1
  • Formula1_Las-Vegas2.jpg
    Formula1_Las-Vegas2.jpg
    96 KB · Weergaven: 1
Dat is bijzonder jammer Guido. Ik ben ook een liefhebber van de F1, maar geen haar op mijn hoofd die er over nadenkt dit soort bedragen (per dag, maar zelfs niet voor drie dagen, nu ik er over nadenk) te betalen. Ik verwacht ook dat prijzen vwb overnachtingen en/of vliegtickets/huurauto dan ook omhoog schieten, dat zie je vaak bij evenementen in Las Vegas.

Ik ben nu nog in Florida en wij hebben gemerkt dat het hier een stuk duurder is geworden. De Dollar staat al niet gunstig, maar hotels en dagelijkse boodschappen zijn nu aardig aan de prijs.
 
Ja echt belachelijk, geen haar op ons hoofd :)

Klinkt goed Florida! Ik hoorde al veel geruchten over prijzen in de USA. Hier is ook alles aardig gestegen maar naar verhouding lijken ze ons aardig ingelopen. Hopelijk wordt alles qua prijs een beetje beter of zoals vroeger in de toekomst. 🤞
 
Terug
Bovenaan